پیش بینی مواج شدن دریا و رگبار باران در هرمزگان

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان از مواج شدن آب‌های دریای عمان و تنگه هرمز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،خوارزمی کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:در ساعات بعد از ظهر امروز دریا در محدوده آب‌های استان مواج پیش بینی می‌شود و ارتفاع موج تا دو متر می‌رسد.

او افزود:با وزش باد‌های نسبتاً شدید جنوب شرقی دریای عمان و تنگه هرمزتحت تاثیر فعالیت سامانه مونسونی به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب، مواج می‌شوند.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: توصیه می‌شود شناور‌های سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری نمایند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناور‌ها صورت پذیرد.

خوارزمی افزود: نوسانات سرعت باد بین ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت و حداکثر ارتفاع امواج دریا در محدوده دریایی استان تا دو متر پیش بینی می‌شود.

او گفت: در ارتفاعات استان در ساعات بعد از ظهر رشد ابر با احتمال رگبار باران و رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش‌بینی می‌شود و وقوع تگرگ و سیلابی شدن موقتی رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: از نظر دمایی طی امروز و فردا با افزایش رطوبت نسبی منطقه، کاهش نسبی دما نسبت به روز‌های گذشته در سطح استان پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.