تحقق ۱۰۰هزار شغل در بخش کشاورزی لرستان با تخصیص یک میلیارد مترمکعب آب

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: چنانچه بتوان در یک برنامه پنج ساله با هدف ذخیره یک میلیارد مترمکعب آب در استان سد احداث کرد ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار شغل برای بخش کشاورزی ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،اسفندیار حسنی مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در صورت تحقق این مهم ۱۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان آبی می‌شود که با شرط حفظ ۲۳ درصد اراضی آبی کنونی، می‌توان علاوه بر این میزان اشتغالزایی ظرفیت قابل توجهی به حجم تولیدات نیز اضافه کرد.

او میانگین زمین‌های کشاورزی کشور و لرستان را به ترتیب ۴۶ و ۲۳ درصد برشمرد و اظهار داشت: با تبدیل ۱۰۰ هزار هکتار استان دیمزار به زمین آبی، ارزش افزوده تولیدات در هر هکتار به هفت برابر افزایش یافته و بخش قابل توجهی ازمشکلات اقتصادی کشاورزان حل می‌شود.

او شاه بیت توسعه نیافتگی لرستان را عدم تخصیص آب دانست و ادامه داد: ۴.۷ درصد زمین‌های کشاورزی کشور در لرستان واقع شده در حالیکه ۱۱ درصد آب‌های کشور در این استان می‌باشداما تنها نیم درصد سد‌ها در این منطقه احداث شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان تصریح کرد: بسیاری از شبکه‌های سه و چهار سد‌های استان نیز احداث شده و این سد‌ها در عمل نوعی تشتک تبخیر هستند و لرستان به عنوان یکی از پرآب‌ترین استان‌های ایران تنها دارای ۲۳ درصد زمین آبی می‌باشد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.