ائتلاف سعودی مدعی انهدام چند پهپاد یمنی شد

ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی آل‌سعود، مدعی شد چند پهپاد متعلق به ارتش یمن را منهدم کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان، روز شنبه مدعی شد تعدادی از پهپادهای متعلق به ارتش یمن را شناسایی کرده و ضمن رهگیری آن‌ها، موفق به انهدام پهپادها شده است.

بر این اساس، ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف متجاوز به یمن، در این‌ باره گفت: «نیرو‌های ائتلاف توانستند عصر روز شنبه تعدادی هواپیمای بدون سرنشین را که شبه نظامیان حوثی  از پایتخت یمن ارسال کرده بودند، رهگیری و نابود کنند». این ائتلاف همچنین مدعی شد یک موشک بالستیک شلیک شده از یمن را در آسمان عربستان رهگیری و منهدم کرده است. 

مقامات ارتش یمن تاکنون نسبت به این ادعای سعودی‌ها اظهار نظر نکرده‌اند. 

خبر دیگر از یمن، اینکه اتاق عملیات نظارت بر تخلفات ائتلاف متجاوز به یمن، اعلام کرد: نیروها و عناصر منتسب به این ائتلاف، در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۴ مرتبه به استان الحدیده تجاوز کردند.

یک منبع در اتاق عملیات اظهار داشت: «تخلفات ائتلاف آل‌سعود، شامل پرواز یک هواپیمای جنگی در حریم هوایی منطقه «هایس» و پرواز ۱۵ هواپیمای جاسوسی در فضای هوایی مناطق «الجاه»، «الجبالیه»، «التوجهیات» و «الدوریمی» است». وی خاطرنشان کرد: «این تخلفات همچنین شامل ۲۳ مورد تخلف با گلوله توپ و ۱۰۵ تخلف با گلوله‌های مختلف جنگی بود».

پس از گذشت حدود هفت سال از تجاوز آشکار عربستان و دیگر متحدان این کشور به یمن، مشکلات بسیار زیادی در حوزه زیرساختی، غذایی و بهداشتی در این کشور ایجاد شده است. هم اینک بیماری‌های واگیردار در یمن شیوع پیدا کرده و کودکان در این کشور با مشکل سوءتغذیه دست به گریبان‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار