قابلیت امضای الکترونیک اسناد در سامانه تدارکات الکترونیک استان فراهم‌شد

به منظور تحقق دولت الکترونیک و ارتقای سطح خدمات اداری قابلیت امضای الکترونیک اسناددر سامانه تدارکات الکترونیک استان فراهم‌شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، معصومه عزیزی معاون سازمان صمت استان سمنان ضمن بیان اینکه در راستای تحقق دولت الکترونیک و ارتقای سطح خدمات اداری فرآیند ارسال نسخه‌های فیزیکی در سامانه تدارکات الکترونیک حذف و قابلیت امضای الکترونیک اسناد در این سامانه فراهم‌شده است، گفت: با توجه به قانون تجارت الکترونیکی و قانون برنامه ششم توسعه کشور، نسخه الکترونیکی اسنادی که طبق مقررات ماده ۳۲ قانون تجارت الکترونیکی مجهز به امضای الکترونیکی شده باشند اصالت دارات و معتبر است.

او بابیان اینکه با استفاده از قابلیت جدید صرفاً نسخ الکترونیکی اسناد با استفاده از امضای الکترونیکی صاحبان حق امضا در سامانه بارگذاری می‌شوند، افزود: در این صورت نیازی به چاپ امضا و مهر گرم و اسکن اسناد نیست.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با تأکید بر اینکه با اجرای این طرح نیازی به ارسال نسخ فیزیکی اسناد نیست، تصریح کرد: بهره‌برداری از قابلیت جدید نیازمند اخذ گواهی امضای الکترونیکی است.

عزیزی با اشاره به اینکه فرصت کافی برای دریافت این گواهی ایجادشده است، ابراز داشت: ارسال موازی نسخ فیزیکی اسناد باید تا پایان مردادماه سال جاری انجام شود.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.