برگزاری انتخابات مجلس دانش آموزی در کرمان

رییس سازمان دانش آموزی استان کرمان از برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی به صورت الکترونیکی و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، هاشم برآوری، رییس سازمان دانش آموزی استان کرمان با اشاره به اینکه دهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه ۱۴ و ۱۵ مردادماه در کشور برگزار می‌شود، گفت: این انتخابات در کرمان روز ۱۴ مردادماه برگزار می‌شود.

او با اشاره به شیوع بیماری کرونا و ایجاد فرصت‌های جدید در نحوه مدیریت و آموزش در کشور افزود: امسال با توجه به شرایط موجود و لزوم رعایت مقررات بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، سازمان دانش‌آموزی با ایجاد سامانه انتخابات و استفاده از فناوری‌های نوین این انتخابات را به صورت الکترونیکی در کشور برگزار می‌کند.

برآوردی با بیان اینکه تمام مراحل این انتخابات به صورت الکترونیکی است، بیان داشت: نامزد‌های انتخاباتی از ۱۰ تا ۱۲ مردادماه می‌توانند تبلیغات خود را که شامل فیلم، عکس و رزومه خود و تولید فایل پی دی اف است را در سامانه بارگذاری کنند.

او تصریح کرد: ۹۵ دانش آموز پسر و ۱۰۶ دانش آموز دختر از ۳۲ شهرستان ناحیه و منطقه به عنوان منتخبان شورا‌های دانش‌آموزی در این انتخابات شرکت می‌کنند و ۱۸ نفر (۹ نفر پسر و ۹ نفر دختر) به عنوان اعضای شورای دانش‌آموزی استان انتخاب می شوند که ۶ نفر آنان به عنوان نمایندگان استان کرمان وارد مجلس دانش‌آموزی کشور می‌شوند.

برآوردی گفت: انتخابات در کرمان از ساعت ۸ صبح روز سه شنبه ۱۴ مردادماه آغاز و اعضای شورای دانش‌آموزی مناطق می‌توانند تا ساعت ۱۲ همان روز با استفاده از نام کاربری و رمز عبور وارد سامانه شده و رای خود را اعلام کنند.

رییس سازمان دانش آموزی استان کرمان با اشاره به اینکه کمیته نظارت بر روند انتخابات در تمام مراحل حضور دارند، ایجاد فرصت برابر برای همه دانش‌آموزان عضو در سراسر استان و شفافیت و دقت نظر لازم و نظارت دقیق بر روند انتخابات را از ویژگی‌های انتخابات الکترونیک برشمرد.

برآوردی اعلام نتایج انتخابات را روز چهارشنبه ۱۵ مردادماه اعلام کرد و افزود: انتخابات مجلس دانش آموزی هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و با توجه به این که کرمان دارای ۶ کرسی در مجلس دانش‌آموزی کشور است از این تعداد ۹ نفر از دختران و ۹ نفر از پسران که بیشترین رای را کسب کرده‌اند به عنوان نمایندگان شورای دانش‌آموزی کرمان و سه نفر اول هر جنسیت به عنوان نماینده مجلس دانش آموزی، معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.