کاهش چشمگیر خاموشی برق در اهواز طی ۳ سال اخیر

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: با اقدامات صورت گرفته در شرکت توزیع برق اهواز خاموشی‌ها در ۳ سال گذشته به حدود ۴۲۰ دقیقه در سال رسیده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید بن‌عباس مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: شاخص میزان خاموشی به ازای هر مشترک در سال ۹۶ حدود یک هزار و ۸۰۰ دقیقه در طول سال به ازای هر مشترک در اهواز بوده که با اقدامات صورت گرفته در شرکت توزیع برق اهواز در ۳ سال گذشته به حدود ۴۲۰ دقیقه در سال رسیده است.

او بیان داشت: هر چند این شاخص هنوز مطلوب ما برای شهروندان نیست، اما به میزان قابل ملاحظه‌ای قطعی‌ها و خاموشی‌های شبکه را کاهش داده است و امیدواریم طی سال‌های پیش رو میزان خاموشی به رقم بسیار ناچیزی برسد و روز به روز شاهد بهبود در وضعیت برق باشیم.

وی بیان کرد: شرکت توزیع برق اهواز  طی ۳ سال اخیر با استفاده از نیروی داخلی و شرکت‌های دانش بنیان توانسته نرم افزار‌هایی را طراحی کند که به صورت آنلاین و برخط و ضعیت برق اهواز را مورد بررسی قرار دهند و به نوعی مدیریت کنند.

بن‌عباس تصریح کرد: شرکت توزیع برق اهواز با وجود سیستم‌های نرم افزاری می‌تواند بار جریان برق را بر روی شبکه برق سطح شهرستان توزیع کند تا با اتفاقات برق کمتری مواجه باشیم.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با اشاره با مدیریت مصرف در مرکز دیسپاچینگ برق اهواز گفت: در این مرکز به صورت لحظه‌ای بر روی نمودار‌ها نشان داده می‌شود که در روز‌هایی که ادارات تعطیل می‌شوند شدت مصرف به چه میزان کاهش پیدا می‌کند تا با این کاهش مصرف بتوانیم برق پایدار را تامین کنیم.

انتهای پیام/م

برچسب ها: قطعی برق ، شبکه برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.