ترکیه: تنها برای مبارزه با تروریست‌ها در سوریه حضور داریم

وزیر دفاع ترکیه مدعی شد هدف حضور نظامی آنکارا در سوریه تنها مبارزه با تروریسم است و تاکید کرد آنکارا به حمایت‌های خود از دولت وفاق ملی در لیبی ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه طی سخنانی در روز سه‌شنبه مدعی شد که هدف اصلی حضور نظامی آنکارا در سوریه مبارزه گسترده با تروریست‌ها است. 

وزیر دفاع ترکیه همچنین افزود که آنکارا سر دشمنی با هیچ یک اقلیت‌های مذهبی در سوریه را ندارد و تنها سعی در مبارزه با تروریسم منطقه‌ای را دارد.

ادعای ترکیه در خصوص سوریه در حالی مطرح می‌شود که منابع محلی از ارتباط نزدیک ترکیه با تروریست‌های جبهه‌النصره خبر می‌دهند و اعلام کردند که ترکیه از برخی از تروریست ها با هدف تضعیف دولت بشار اسد حمایت می‌کند. 

خلوصی آکار همچنین در ادامه تاکید کرد که آنکارا به حمایت‌های خود از دولت وفاق ملی در لیبی ادامه خواهد داد.

اصرار ترکیه به حمایت از دولت وفاق ملی در برابر ارتش تحت امر حفتر در حالی بیان می‌شود که حمایت نظامی ترکیه در لیبی موجب انتقاد کشورها و سازمان ملل شده است.

سازمان ملل از ترکیه خواسته تا دخالت نظامی در لیبی را متوقف کند و به تحریم تسلیحاتی لیبی احترام بگذارد. سه کشور اروپایی فرانسه، ایتالیا و آلمان ضمن تهدید ترکیه، اعلام کردند که در صورت عدم تغییر الگوی رفتاری آنکارا تحریم های سختی را علیه این کشور تصویب خواهند کرد.

خلوصی آکار از کشورهای امارات، عربستان، مصر و فرانسه هم انتقاد و تاکید کرد که آن ها در ظاهرا از فرآیند سیاسی در لیبی حمایت می‌کنند ولی در حقیقت حمایت های گسترده‌ای را متوجه ارتش تحت امر خلیفه حفتر می‌کنند.

وزیر دفاع ترکیه طی سخنان خود به موضوع انرژی در شرق مدیترانه هم اشاره و تاکید کرد که هر طرح استخراج انرژی در این منطقه که ترکیه در آن نقشی نداشته باشد، محکوم به شکست است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار