کالاهای تولیدی باید مطابق با استانداردهای ملی باشد

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کالا‌های تولیدی باید از کیفیت لازم برخوردار و مطابق با استاندارد‌های ملی باشد.

کالاهای تولیدی باید مطابق با استانداردهای ملی باشدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه جمعی از مسئولین امروز از واحد‌های تولیدی و صنعتی منطقه ویژه اقتصادی سیرجان بازدید و با بررسی مسائل و مشکلات این واحد‌های صنعتی، حمایت‌های همه جانبه دولت از اجرای این طرح‌ها را در راستای جهش تولید اعلام کرد.

او ابتدا از کارخانه تعمیرات اساسی لوکوموتیو‌های ریلی کشور در سیرجان بازدید کرد و در جریان نحوه کار، تولید و اشتغالزایی در این زمینه قرار گرفت.

در این بازدید معاون تولید و نگهداری کارخانه تعمیرات اساسی لوکوموتیو‌های ریلی کشور در سیرجان گفت: در این کارخانه که با تخصص و فناوری کاملا بومی در حال فعالیت است ۱۰۰ نفر کارگر به طور مستقیم مشغول بکار هستند.

جابر زیدآبادی افزود: تنها کارخانه تعمیر لوکوموتیو راه آهن کشور هستیم و ظرفیت تعمیرو نگهداری ۵۰ دستگاه لوکوموتیو در بخش تعمیرات اساسی به صورت ماهیانه را داریم.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت سپس از فعالیت کارخانه روغن خوراکی فریکو در منطقه بازدید و این کارخانه را مهم در تولید روغن خوراکی کشور عنوان کرد.

به گفته قدرت الله سنندجی مدیرکارخانه فریکو این کارخانه با اشتغال زایی ۴۰۰ نفر و سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومان ظرفیت تولید ۸۰۰ تن روغن در روز را دارد که در حال حاضر روزانه ۲۰۰ تن روغن مایع خوراکی را تولید و به بازار مصرف عرضه می‌کند.

صادقی نیارکی سپس دربازدید خود از کارخانه تولیدات فلزی استیل سیرجان نیز بازدید کرد و در جهت رفع مشکل برنامه ثبت سفارش از منطقه ویژه و همچنین مشکلات تخصیص ارز قول مساعد داد.

به گفته مدیر کارخانه کارخانه تولیدات فلزی استیل سیرجان این کارخانه با ظرفیت تولید روزانه هشت هزارتن فلزات تزیینی و کارگاهی و کارخانه‌ای در روز را دارا است.

امید مرادی ادامه داد: این کارخانه با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد تومان برای ۵۶ نفر به صورت مستقیم و ۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده است.

معاون امور صنایع وزارت صمت همچنین از کارخانه تولید لوازم خانگی تلویزیون و یخچال با نام جی پلاس هم بازدید کرد و از نزدیک در جریان تولیدات این کارخانه بزرگ در منطقه قرار گرفت.

مدیر کارخانه تولید لوازم خانگی تلویزیون و یخچال (جی پلاس) سیرجان گفت: این کارخانه زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر جوان را در منطقه فراهم کرده و آنان هم اکنون مشغول بکار هستند.

دانیال احمدی تصریح کرد: این کارخانه روزانه ۲ هزار دستگاه تلویزیون در سایز‌های مختلف و ۴۰۰ دستگاه یخچال را تولید و به بازار مصرف عرضه می‌کند.

او افزود: خط تولید دستگاه کامپیوتر‌های بدون کیس و گوشی‌های تلفن همراه با نام جی پلاس نیز فعال می‌شوند و این محصولات به‌زودی وارد بازار خواهد شد.

کارخانه تولید آهن اسفنجی منطقه نیز از دیگر کاخانه‌هایی بود که مورد بازدید صادقی نیارکی قرار گرفت.

به گفته محمد اسکندری مدیر کارخانه یاد شده خوراک این کارخانه تولید آهن اسفنجی که برای ۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است از نرمه‌ها و باطله‌های گندله و ضایعات کارخانجات کنتسانتره سنگ آهن است که در سال ۷۰ هزارتن تولید آهن اسفنجی داریم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان از بیمارستان در حال ساخت مجتمع سنگ آهن گل‌گهر در منطقه ویژه اقتصادی بازدید کرد، این بیمارستان دارای زیربنای ۲۰ هزار مترمربع و با ظرفیت ۱۲۸ تخت بیمارستانی و ۹۰ تخت پشتیبانی دارای تمامی تخصص‌های لازم بیمارستانی است که تا کنون بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

او سپس در نشست بررسی مشکلات واحد‌های صنعتی شرکت کرد و گفت: حمایت از تولید و خودکفایی کشور اولویت کاری ما است و باید کالای تولیدی ما از کیفیت لازم و مطابق با استاندارد‌های ملی برخوردار باشد و به دست مصرف کننده برسد.

در این نشست برخی مدیران واحد‌های صنعتی هم در خصوص مشکلات خود از جمله عدم تعادل بازار و قیمت ارز و نبود تثبیت قیمت مواد اولیه و همچنین ثبت سفارش از منطقه و حمایت بیشتر از تولیدات و بازار مصرف و رفع مشکل پروانه بهره برداری بعضی کارخانه‌های تولیدی را توضیح دادند و درخواست داشتند که معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت جهت رفع مشکل آنان قول مساعد داد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر هم در این نشست خواستار حمایت بیشتر دولت در زمینه صاحبان واحد‌های تولیدی و صنایع شد و فعالیت بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در منطقه را یک تحول در رونق تولید و خودکفایی دانست.

شهباز حسن‌پور گفت: متاسفانه عملکرد برخی از مسئولان در رفع مشکلات این واحد‌ها مورد انتقاد ما و دارای مشکل است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار