حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به شمال یمن جان هفت غیرنظامی را گرفت

در حمله هوایی امروز نیرو‌های ائتلاف سعودی به شمال یمن دستکم هفت غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، حمله هوایی امروز نیرو‌های ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به استان الجوف در شمال یمن سبب کشته شدن دستکم هفت غیرنظامی شد.

یکی از مقامات نیرو‌های انصارالله با تایید این خبر گفت دستکم هفت غیرنظامی بی‌گناه در این حمله جان خود را از دست دادند و از ماه ژوئن تاکنون این سومین حمله مشابه به مردم جنگ‌زده یمن است.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن نیز در این خصوص گفت حمله هوایی امروز از سوی نیرو‌های ائتلاف به خانه‌های مسکونی در منطقه الحزم صورت گرفت و سبب کشته شدن ۹ نفر از جمله دو فرزند یک خانواده شد.

دو نفر از ساکنان این منطقه نیز به رویترز گفتند در بمباران امروز هفت نفر از غیرنظامیان جان خود را از دست دادند، اما مقامات نیرو‌های ائتلاف به سوالات رویترز در این خصوص پاسخ ندادند. این ائتلاف به رهبری عربستان در سال ۲۰۱۵ تشکیل شده است.

به نوشته رویترز، از اواخر ماه مه که آتش بس در یمن به اتمام رسیده میزان خشونت و حملات در این کشور فقیر و جنگ‌زده به شدت افزایش یافته است و نیرو‌های ائتلاف، مردم این کشور را علی‌رغم آنکه با مشکلات فراوانی از جمله شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند بمباران می‌کند.

پیش از این نیز در حمله هوایی ائتلاف به منطقه حجاج در یمن دستکم ده غیرنظامی جان خود را از دست داده بودند. 

با این حال، ماه گذشته سازمان ملل سال‌ها پس از آنکه نیرو‌های ائتلاف به دلیل کشتار کودکان یمنی در لیست سیاه قرار داشتند، این نیرو‌ها را که از حمایت کشور‌های غربی برخوردارند از این لیست خارج کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار