معاون استاندار لرستان خبر داد؛

ظرفیت‌های صادراتی لرستان مطلوب، اما پراکنده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: این استان ظرفیت‌های صادراتی مطلوبی دارد، اما متاسفانه به صورت پراکنده است و تمرکز بر روی تولیدات شاخص صادراتی صورت نگرفته است.

 گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، اسد عبداللهی جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی لرستان افزود: در این شرایط سخت نباید اجازه داد رشد صادرات منفی شود که این مهم با شعار و تبلیغ محقق نمی‌شود.

وی کشت و صنعت خرم آباد را از واحد‌های موفق صادراتی استان برشمرد و تصریح کرد: روسیه از بازار‌های هدف این مجموعه بود که به دلیل کرونا فعلا فعالیتی انجام نمی‌شود، اما به دلیل روش بازاریابی اصولی در این مجموعه اکنون صادرات آن به عراق، امارات، عمان و قطر برقرار است.

وی ادامه داد: ۱۰هزار راس دام در این مجموعه پرورش داده می‌شود و کشور‌های حوزه خلیج فار س بهترین دام دنیا را دام نژاد لر می‌دانند و بازار خوبی برای این ظرفیت هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی لرستان با تاکید بر تعریف یک سیستم خاص برای صادرات استان اظهار داشت: برخی محصولات تولید استان همچون نخود، لوبیا و دام به نام سایر استان‌ها و از طریق گمرک آن‌ها صادر می‌شود.

عبداللهی استفاده از طرفیت‌های فضای مجازی و نرم افزار‌های نوین دنیا برای معرفی محصولات و صادارت استان را ضروری دانست و گفت: وزارت امور خارجه در حال پیگیری برنامه‌های ویژه‌ای برای یک سوم استان‌ها است که رایزنی برای محصولات کشاورزی استان و حضور در نمایشگاه‌های خارجی با این وزارتخانه در حال انجام می‌باشد.

سه ماهه نخست سال گذشته ۶ میلیون و ۴۲۶ هزار دلار کالا از گمرک خرم آباد صادر شده که این رقم امسال به ۶ میلیون و ۱۱۷ هزار دلار رسیده است.

انتهای پیام/د

برچسب ها: صادرات کالا ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.