عوامل افزایش قیمت مرغ در لرستان تشریح شد

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان گفت: طی چهار ماه گذشته نوسان قیمت مرغ باعث التهاب بیشتر بازار این محصول کلیدی در لرستان و کشور شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،ناصر نجیب‌زاده در خصوص افزایش قیمت مرغ و دلایل این موضوع، اظهار داشت: قیمت مرغ در استان و کشور از انتهای هفته گذاشته شروع به افزایش کرده و در حال حاضر قیمت یک کیلوگرم مرغ در بازار بیش از ۱۷ هزار (تا ۲۰ هزار) تومان است که عواملی مانند صادرات مرغ، افزایش هزینه‌های تولید و ضرر دهی مرغداران طی چهار ماه گذشته باعث التهاب بیشتر بازار این محصول کلیدی در لرستان و کشور شده است.

او با بیان اینکه هر ساله در تابستان شاهد افزایش قیمت مرغ هستیم، افزود: با آغاز فصل گرما جوجه ریزی در استان‌های جنوبی کشور کاهش پیدا می‌کند و همین عامل باعث افزایش قیمت مرغ در این فصل می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: قیمت مصوب مرغ در سال گذشته ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان بود، اما شیوع کرونا باعث شد که مرغداران در ماه‌های اسفند تا خرداد هر کیلو مرغ زنده را زیر قیمت مصوب بفروشند و همین عامل باعث ضرر دهی مرغداری‌ها شد.

نجیب‌زاده با اشاره به اینکه برای جلوگیری از ضرر مرغداران دولت مجوز صادرات را در خردادماه صادر کرد، تصریح کرد: همین عامل باعث کاهش مرغ در بازار و گرانی این محصول شد البته دولت پس از این اتفاق مجوز صادرات را لغو کرد.

او خاطرنشان کرد: در استان لرستان بیش از یک هزار و ۲۰۰ تن مرغ در فصل بهار از مرغداران خریداری‌شده که برای تنظیم بازار در بازه‌های زمانی مشخص آنان را وارد بازار می‌کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: طی هفته جاری قیمت تمام‌شده مرغ در کشور توسط ستاد تنظیم بازار اعلام و پیش‌بینی می‌شود که طی هفته‌های آتی قیمت مرغ به روال طبیعی خود بازگردد.

انتهای پیام/د

برچسب ها: مرغ ، تورم ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.