نامه دفتر سیاسی حماس به جنبش انصارالله

دفتر سیاسی حماس در نامه‌ای به جنبش انصارالله، از مواضع رهبران یمن و ملت این کشور در قبال مسأله فلسطین قدردانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری المیادین، دفتر سیاسی جنبش انصارالله از دریافت نامه‌ای از سوی دفتر سیاسی جنبش حماس خبر داد.

اسماعیل هینه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در این نامه از رهبران یمن و ملت این کشور بخاطر نقششان در حمایت از مسأله فلسطین تقدیر کرد.

هنیه همچنین از ملت‌های عربی و اسلامی و نیز آزادگان جهان خواست تا در برابر ایجاد تنش از سوی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، سرزمین‌های فلسطینی و حقوق این مردم بایستند.

از سوی دیگر، دفتر سیاسی انصارالله نیز بر موضع ثابت خود در برابر مسأله فلسطین به اعتبار اینکه یک مسأله مرکزی برای امت اسلام به شمار می‌رود، تأکید کرد.

دفتر سیاسی انصارالله همچنین از حمایت دائمی خود از مفاومت فلسطین علیه اشغالگری و نیز انتخاب گزینه‌ای عادلانه (در مسأله فلسطین) تأکید کرد.

انصارالله همچنین طرح ارائه شده در خصوص بازداشت شدگان حماس در عربستان را مایه صلابت و توجه به مسأله فلسطین دانست.

دفتر سیاسی انصارالله همچنین خواهان تحرک جدی و مؤثر برای حمایت از مسأله فلسطین به شکلی رسمی و ملی شد.

بر اساس طرح به اصطلاح صلح دونالد ترامپ موسوم به معامله قرن، بخش عمده‌ای از کرانه باختری به اراضی اشغالی ضمیمه خواهد شد. بر اساس این طرح کاملا یک‌طرفه و صهیونیستی، همچنین قدس به عنوان پایتخت اراضی اشغالی به رسمیت شناخته خواهد شد.

طرح مذکور که به نحوی ناقض دولت مستقل فلسطین است، موجب اعتراض آحاد گروه‌های مقاومت در منطقه و همچنین تشکیلات خودگردان فلسطین شده است. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرده که در صورت عملی شدن طرح الحاق، دیگر هیچ توافق دوجانبه‌ای با رژیم صهیونیستی معتبر نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار