هشدار پادشاه اردن به آمریکا و رژیم صهیونیستی

شبکه المیادین از هشدار پادشاه اردن به آمریکا و رژیم صهیونیستی در خصوص الحاق کرانه باختری خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه لبنانی المیادین به نقل از برخی منابع بلندپایه گزارش داد ملک عبدالله، پادشاه اردن به آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها هشدار داده در صورتی که رژیم صهیونیستی به الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی دست بزند، از ادامه اجرای پیمان صلح با این رژیم خودداری خواهد کرد.

این منابع بلندپایه دیپلماتیک همچنین اعلام کردند «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن پیامی را از ملک عبدالله، پادشاه این کشور خطاب به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برده و در آن بر قاطعیت موضع اردن در خصوص طرح الحاق و نیز عمق روابط با فلسطینی‌ها تأکید کرده است.

این منابع در ادامه افزودند وزیر خارجه اردن انتظار داشت که سامح شکری، وزیر خارجه مصر نیز در این مسأله شرکت می‌کرد؛ چرا که این پیامی قوی‌تر و محکمتر را به طرف مقابل ارسال می‌کرد. با این وجود، اردنی‌ها تأکید کردند به ارتباط با مصری‌ها به منظور تضمین ثبات قدمشان در مخالفت با طرح الحاق کرانه باختری ادامه خواهند داد.

این منابع در ادامه تصریح کردند: مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین علاوه بر ایمن الصفدی، وزیر خارحه اردن، انتظار دیدار با سامح شکری، وزیر خارجه مصر را در رام الله داشتند. ولی وزیر خارجه مصر، در لحظات پایانی از تصمیم خود منصرف شد و همین مسئله نیز «خشم رام الله و نگرانی امان را به همراه داشت که موضع قاهره در قبال فرآیند الحاق، بسیار ضعیف باشد».

بر این اساس، صفدی و محمود عباس با یکدیگر توافق کردند تا کشور‌های عربی نشستی را برگزار کرده و بیانیه‌ای قوی را در مخالفت با طرح الحاق کرانه باختری صادر نمایند.

گفتنی است وزیر خارجه اردن روز پنجشنبه دیداری از پیش اعلام نشده به رام الله در کرانه باختری داشت تا راه‌های مقابله با طرح الحاق رژیم صهیونیستی را مورد بررسی قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار