معاون عمرانی استاندار سمنان:

جاذبه‌های گردشگری می‌تواند به کاهش سوانح رانندگی منجر شود

منوچهر فخری گفت: بهره‌گیری از ظرفیت جاذبه‌های گردشگری در میان مدت می‌تواند به کاهش سوانح رانندگی منجر شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در نشست کمیسیون ایمنی راه‌های استان سمنان با بیان اینکه یکنواختی جاده‌های کویری و فقدان جاذبه‌های طبیعی باعث خستگی رانندگان، توجه نکردن به جلو و واژگونی خودرو می‌شود که باید با ایجاد جاذبه‌های مصنوعی برای رفع این دغدغه مهم اقدام کرد گفت: بهره‌گیری از ظرفیت جاذبه‌های گردشگری که در مسیر جاده اصلی تهران-مشهد قرار دارد در میان مدت می‌تواند به کاهش سوانح رانندگی در جاده‌های استان منجر شود.

او با بیان اینکه بر اساس آمار پلیس راه استان در سه ماه گذشته علت ۷۵ درصد از تصادف‌های رانندگی در جاده‌های استان واژگونی خودرو بوده است بیان کرد: شاخص این رقم در کشور افزون بر ۳۵ درصد است.

فخری افزود: متوسط واژگونی خودرو در جاده‌های استان سمنان دو برابر آمار کشوری است که باید مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مربوطه با رفع مشکلات زیرساختی و فرهنگ سازی برای کاهش این آمار اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: در کنار توجه برای کاهش سوانح رانندگی در جاده‌های برون شهری، افزایش رفاه اجتماعی، کنترل ترافیک‌ احتمالی و کاهش سوانح رانندگی در جاده‌های درون شهری استان در دستور کار پلیس راهور و دیگر دستگاه‌های اجرایی مربوطه باشد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.