اقدام فاجعه بار پلیس آمریکا در قتل یک سیاه پوست دیگر!

کشته شدن یک مرد سیاه پوست دیگر توسط یک افسر پلیس سفید پوست آمریکایی در شهر آتلانتا موجی از اعتراضات را در این شهر رقم زده است.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روز ۲۵ می‌سال ۲۰۲۰ بود که یک مرد سیاه پوست توسط پلیس آمریکا کشته شد. غروب این روز «جورج فلوید» در شهر مینیاپولیس واقع در ایالت مینه سوتا توسط چند افسر پلیس سفید پوست آمریکایی در کف خیابان خفه شد. کشته شدن این مرد سیاه پوست موجی از اعتراضات ضد نژادپرستی را در سراسر آمریکا رقم زد.

البته این اعتراضات تنها به داخل آمریکا محدود نشد و در بسیاری از شهر‌های بزرگ جهان مردم دست به اعتراض زدند. اما این تنها جنایت پلیس نژادپرست آمریکا بر علیه سیاه پوستان به شمار نمی‌رود. تصاویری که حتی توسط پلیس آمریکا منتشر شده عمق نژادپرستی در میان افسران پلیس سفیدپوست علیه سیاه پوستان را به تصویر می‌کشد. مانند ویدئوی بادی کمی که به تازگی منتشر شده و کشتن یک سیاه پوست بی گناه دیگر توسط پلیس سفیدپوست آمریکا را به تصویر می‌کشد.

در این جنایت پلیس آمریکا که جمعه شب در شهر «آتلانتا» اتفاق افتاد مرد سیاه پوستی با نام «رِیشارد بروک» با شلیک گلوله افسر پلیسی با نام «گَرِت رولف» کشته شد. بروک در ساعت ۱۰.۳۰ شب در مقابل رستورانی در آتلانتا در خیابان دانشگاه در خودروی خود به خواب رفته بود که توسط دو افسر پلیس مشاهده شد. افسران پلیس پس از بیداکردن بروک قصد انجام تست الکل از او را داشتند که قربانی از انجام تست خودداری کرد. در حالی که افسران پلیس با کمک شوکر الکتریکی قصد بازداشت بروک را داشتند او اقدام به فرار کرد. در این لحظه افسران پلیس پس از اندکی تعقیب و گریز اقدام به شلیک گلوله کرده و بروک را نقش بر زمین کردند. بروک پس از انتقال به نزدیک‌ترین بیمارستان جانش را از دست داد.


  • بیشتر بخوانید

شهروندی که مشابه جورج فلوید توسط پلیس به قتل رسید!


ویدئویی که توسط دوربین بادی کم یکی از افسران پلیس تهیه شده چگونگی وقوع این جنایت را به تصویر می‌کشد. در ابتدای این ویدئو قربانی در حالی که مودبانه و آرام با این افسران پلیس صحبت می‌کند دیده می‌شود. لحظاتی بعد و هنگامی که آن‌ها قصد بازداشت بروک را دارند درگیری رخ داده و حین فرار پلیس اقدام به شلیک می‌کند. هنوز مشخص نیست آیا پرسنل رستوران وِندی با پلیس تماس گرفته بودند.

کشته شدن این مرد سیاه پوست موجی از اعتراضات در شهر آتلانتا را رقم زده است. معترضان شنبه شب در اعتراض به کشته شدن این مرد سیاه پوست اقدام به آتش کشیدن رستوران  وِندی کردند. آتشنشانان به علت مسدود بودن خیابان قادر به خاموش کردن شعله‌های آتش نشدند. پس از این حادثه «گرت رولف»، افسر خاطی پلیس از کار اخراج و افسر دیگر با نام «دِوین برونسان» تحت بازجویی قرار گرفته است. همچنین «اریکا شیلد»، رئیس پلیس آتلانتا ۲۴ ساعت پس از وقوع این قتل استعفا داد. رولف در سال ۲۰۱۳ و برونسان در سال ۲۰۱۸ در خدمت پلیس درآمده بودند. تحقیقات در این باره ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار