انهدام اعضای باند سارقان منزل با ۵۹ فقره سرقت در شیراز/ریزش دیوار منجر به مرگ شد

مهم‌ترین حوادث امروز ۲۵ خردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۲۵ خردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

انهدام اعضای باند سارقان منزل با ۵۹ فقره سرقت در شیراز

فرمانده انتظامی استان از دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان منزل و کشف ۵۹ فقره سرقت از آن‌ها در شیراز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت سریالی منزل در شهرستان شیراز، موضوع شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او ادامه داد: در بررسی‌های انجام شده توسط کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان، مشخص شد سارقان در اوائل شب خصوصا ایام تعطیل که شهروندان برای تفریح و یا دید و بازدید از منزل خود خارج می‌شوند با ورود به منازل اقدام به سرقت اموال کم حجم و با ارزش می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، موفق به شناسایی اعضای باند ۴ نفره سارقان منزل در یکی از محله‌های شیراز در یک منزل مبله شدند.

سردار حبیبی با بیان اینکه ماموران موفق شدند در یک عملیات ضربتی هر ۴ نفر سارقان منزل که اعضای یک باند بودند را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کنند، تصریح کرد: متهمان سابقه دار در بازجویی فنی و تخصصی و مواجه شدن با ادله و مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند و به ۵۹ فقره سرقت منزل در شیراز اقرار کردند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه سارقان تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند، به شهروندان توصیه کرد: در صورت خروج از منزل و مسافرت طولانی، منازل خود را به افراد مورد اعتماد خصوصا همسایگان بسپارید و حتی الامکان آن را مجهز به آژیر و دوربین مدار بسته کنید.

ریزش دیوار منجر به مرگ شد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: ریزش دیوار در شیراز یک کشته بر جای گذاشت.

سرهنگ کاووس محمدی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ مبنی بر ریزش دیوار منجر به فوت در شهرک "گلشن" شهرستان شیراز، بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که فردی با دستگاه پیکور در حین تخریب دیوار بوده است که به علت ریزش آوار، وی در دم فوت می‌کند.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه جسد متوفی برای بررسی بیشتر تحویل پزشک قانونی شد، از شهروندان به ویژه کارگران خواست در انجام کار ساختمانی اصول ایمنی را رعایت کنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

کشف ۹۹ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از کشف ۹۹ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق و دستگیری یک متهم خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: ماموران انتظامی کلانتری "۱۱ زند" شهرستان شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند شخصی در محله دروازه اصفهان در مغازه خود اقدام به دپو سیگار خارجی قاچاق کرده است که رسیدگی به موضوع در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ شجاعی با بیان اینکه ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسی از آن مکان تعداد ۹۹ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراخل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

توقیف پژو حامل ۱۹ کیلو تریاک در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک سواری ۴۰۵ و کشف ۱۹ کیلو تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه "چهاربرکه" این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل خودرو‌های عبوری، به یک سواری ۴۰۵ مظنون و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، میزان ۱۹ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در باک جاسازی شده بود کشف شد، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

جوان روستایی قربانی آب سد شد

فرمانده انتظامی فسا از غرق شدن جوان ۲۶ ساله در سد "شیدانک نوبندگان" این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج رستمی گفت: در پی اعلام گزارشی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر مفقودی چوپانی ۲۶ ساله در حوزه نوبندگان، موضوع به لحاظ حساسیت در دستور کار ماموران انتظامی و امدادی قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: پس از ساعت‌ها جستجو و گشت زنی برای پیدایش فرد مفقود شده با همکاری اهالی روستا و عوامل امدادی، جسد وی در آب سد "شیدانک" کشف و با دستور مقام قضائی به پزشک قانونی منتقل شد.

سرهنگ رستمی از شهروندان خواست به منظور حفظ جان خود و اطرافیان، از نزدیک شدن به کانال‌های آب، استخر‌های کشاورزی و سد‌ها خودداری کنند.

توقیف اتوبوس حامل کالای مظنون به قاچاق

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس انواع کالای مظنون به قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه "سیوند" این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه اتوبوس مظنون شدند.

او بیان کرد: ماموران پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو را متوقف و در بازرسی از آن، یک دستگاه LED، ۵ دستگاه اتو بخار، همزن برقی و قهوه ساز، ۷۲ عدد پیستون خودرو، ۴۱۰ عدد کلاه نقابدار، ۳۳۴ ثوب پوشاک، ۵۵۹ قلم لوازم آشپزخانه، ۴ عدد چمدان دستی و ۵۲ قلم لوازم آرایشی مظنون به قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، افزود: ارزش ریالی این محموله برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

افزایش ۷۵ درصدی سازش پرونده‌های قضائی درکازرون

فرمانده انتظامی کازرون از افزایش ۷۵ درصدی سازش پرونده‌های قضائی با تلاش مشاوران پلیس کازرون از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

سرهنگ محمد عبادی‌نژاد افزود: از تعداد ۱۶۰ فقره پرونده قضائی ارجاعی به واحد‌های مشاوره کلانتری‌ها، تعداد ۱۲۰ فقره از آن‌ها منجر به صلح و سازش شده است.

او بیان کرد: وجود کارشناسان و مشاوران مددکار در کلانتری‌ها باعث شده است پرونده‌هایی که در این مراجع به خصوص در حوزه درگیری و اختلاف خانوادگی تشکیل می‌شود با سازش خاتمه یابد و پرونده کمتر به دادگاه ارجاع شود.

سرهنگ عبادی‌نژاد گفت: توصیه مشاوران پلیس کازرون به خانواده‌ها به منظور کاهش آسیب‌ها و آلام در محیط زندگی، رعایت اخلاق حسنه، تاب آوری در برابر مشکلات، کنترل خشم و تصمیم نگرفتن در این شرایط و مراجعه به مشاوره قبل از هرگونه تصمیم گیری است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حفاظ و قفل ضد دیلم
۲۳:۰۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
چیزی به اسم درب یا قفل ضد سرقت وجود نداره و برای غیر ممکن کردن ورود سارقین از درب، فقط باید قفل ضد دیلم باشه که قابل باز شدن با شاه کلید، تخریب شدن از طریق توپی زنی و دیلم زنی نباشه تا هیچ سارقی از درب نتونه وارد بشه.

از هر فروشنده ای که ادعا میکنه درب یا قفل ضد سرقت میفروشه بخواهید زیر همون فاکتور فروش بنویسه که هیچ دزدی با هیچ روشی نمیتونه از اون قفل یا درب عبور کنه. البته فقط کمی عقب بایستید چون فوری یا با دعوا پرتتون میکنه بیرون یا خیلی صبور باشه، با عصبانیت میگه، این دربها یا قفلها فقط تاخیر میندازن وگرنه دزد اگر بخواد بره داخل میره؟؟!!! حالا یکی نیست بپرسه پس چرا میگید درب ضد سرقت یا قفل ضد سرقت وقتی دزد اگر بخواد بره داخل میره؟؟!!!