دستگیری ۱۰۸ متهم در ارسنجان/شکارچی متخلف در دام پلیس فتا

مهم‌ترین حوادث امروز ۲۰ خردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه‌شنبه ۲۰ خردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

ناکامی قاچاقچی در انتقال ۱۴۶ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی استان از دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۱۴۶ کیلو تریاک در شهرستان داراب خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان داراب در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری ۴۰۵ مظنون و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، میزان ۱۴۶ کیلو تریاک کشف شد، گفت: در این خصوص یک نفر قاچاقچی دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

شکارچی متخلف در دام پلیس فتا

فرمانده انتظامی فسا از شناسایی شکارچی متخلف توسط پلیس فتا آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج رستمی گفت: ماموران پلیس فتا این شهرستان در رصد و پایش فضای مجازی، با مستنداتی مبنی بر شکار بز کوهی توسط شکارچی غیر قانونی مواجهه شدند.

این مقام انتظامی افزود: با انجام اقدامات فنی و پلیسی، افسران سایبری پلیس فتا موفق شدند مدیر صفحه مذکور را شناسایی و احضار کنند.

سرهنگ رستمی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به شکار غیر قانونی بز کوهی اقرار کرد، گفت: پس از تشکیل پرونده شکارچی متخلف تحویل مرجع قضائی شد.

دستگیری سارقان قطعات خودرو با ۱۷ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از شناسایی و دستگیری ۲ سارق قطعات خودرو و کشف ۱۷ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات خودرو در سطح شهرستان فیروزآباد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی فیروزآباد ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با انجام کار‌های اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی، موفق به شناسایی ۲ نفر سارق شدند و پس از هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی آنان را دستگیر کردند.

سرهنگ جوکار با اشاره به اینکه در بازجویی‌های به عمل آمده از متهمان، ۱۷ فقره سرقت قطعات و لوازم خودرو کشف شد، به مالکان وسایل نقلیه توصیه کرد: اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال، قفل فرمان و سوئیچ مخفی و سایر لوازم تاخیری و بازدارنده مجهز کنند و از قرار دادن آن در کوچه‌ها و معابر پرت و تاریک خودداری کنند.

دستگیری ۱۰۸ متهم در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از دستگیری ۱۰۸ متهم در نتیجه اجرای طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی در یک ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد علی فرهادی گفت: در پی استمرار اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی با هدف نا امن کردن محلات جرم خیز، پاکسازی نقاط آلوده و ارتقاء احساس امنیت در بین شهروندان، یگان‌های انتظامی این شهرستان با بهره گیری از توان و امکانات موجود به اجرای طرح‌های مربوطه پرداختند.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها، ۲۸ کیلو و ۳۰۰ گرم انواع مواد مخدر کشف و ۱۵ معتاد و خرده فروش نیز دستگیر شدند، گفت: دستگیری ۲۳ نفر سارق، ۷۰ نفر مجلوب و کشف ۲۷ فقره انواع سرقت از دیگر نتایج این طرح بود.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان با اشاره به این که متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: مشارکت شهروندان در ایجاد امنیت پایدار بسیار حائز اهمیت است.

کشف ۴۰ کیلو تریاک در سطل‌های حاوی چسب

فرمانده انتظامی سروستان از دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۴۰ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک کامیون خبر داد.

سرهنگ عبدالرسول مجتهدی بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل خودرو‌های عبوری در محور سروستان به سمت شیراز، به یک کامیون حامل بار چسب مظنون و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو مقدار ۴۰ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای درون سطل‌های حاوی چسب جاسازی شده بود کشف شد، گفت: در این خصوص یک نفر قاچاقچی دستگیر شد.

وی از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

اجرای طرح پاکسازی تفرجگاه‌ها در سپیدان

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان از اجرای طرح پاکسازی پارک‌ها و تفرجگاه‌ها در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار گفت: در راستای افزایش احساس امنیت عمومی و رفاه حال شهروندان و فراهم کردن محیطی امن و آرام برای خانواده‌ها، طرح پاکسازی پارک‌ها و تفرجگاه‌ها با بهره گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی ماموران این شهرستان با قدرت و جدیت اجرا شد.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها، ۳۳ دستگاه خودرو متخلف توقیف و ۴۰ نفر نیز به دلیل اخلال در نظم و امنیت عمومی دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند، عنوان داشت: در این زمینه ۴ باغ شهری متخلف نیز پلمپ شد.

سرهنگ فداکار تصریح کرد: ارتقا کیفی احساس امنیت در بین شهروندان، مقابله با تهیه و توزیع کنندگان موادمخدر، جمع آوری معتادان پر خطر، برخورد با سارقان و اراذل و اوباش و مزاحمان خیابانی از اولویت‌های این پلیس در سال جاری است.

این مقام انتظامی ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

توصیه‌های پلیس مرودشت به طلا و جواهر فروشان

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت در راستای پیشگیری از سرقت، توصیه‌هایی به واحد‌های صنفی طلا و جواهر فروش ارایه داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان به طلا و جواهر فروشان توصیه کرد که پیام‌ها و هشدار‌های پلیسی ذیل را جدی بگیرند.

۱- به گونه‌ای برنامه ریزی کنید که در زمان چینش طلاجات در ویترین کسی نزد شما حضور نداشته باشد.
۲-مراقب باشید به هنگام خرید، جواهرات شما را با بدل معاوضه نکنند.
۳-به هنگام مراجعه خانم‌هایی که با روبند در محل کار شما حاضر می‌شوند جانب احتیاط را بیشتر در نظر بگیرید.
۴-در مواقع تعطیلی، طلا و جواهرات را از داخل ویترین جمع آوری و داخل گاو صندوق بگذارید.
۵-شیشه ویترین طلافروشی‌ها را از نوع نشکن و شفاف با قطر ۱۰ میلی متر و یا شیشه‌های غیر قابل نفوذ نصب و درب گاو صندوق را به سیستم دزد گیر مجهز و آن را از دید عموم مخفی کنید.
۶-درب ورودی مغازه به خصوص طلافروشی‌ها، می‌بایستی پس از ورود و خروج مشتری به طور اتوماتیک قفل شود.
۷-دوربین‌های مدار بسته را در داخل و خارج از مغازه به طور محسوس و یا نامحسوس نصب کنید و از دوربین‌هایی با قابلیت ثبت فریم به فریم و سرعت ضبط بالا و وضوح تصویر استفاده کنید.
۸-از خرید اموال، اشیاء و جواهرات بدون فاکتور و مدارک کافی از افراد ناشناس جداً خودداری کنید.
۹-در زمان قطع برق، دقت و مراقبت کافی از مغازه داشته باشید.
۱۰-از احداث و راه اندازی طلافروشی در نقاط خلوت شهر خودداری کنید.
۱۱-خارج از ساعات مقرر از باز کردن درب مغازه جلوگیری کنید.
۱۲-در صورت مشاهده افراد ناشناس و مشکوک در اطراف محل کار خود، سریعا با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل کنید.

کشف موتورسیکلت قاچاق میلیاردی در استهبان

فرمانده انتظامی استهبان از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور بیان داشت: ماموران گشت کلانتری مرکز این شهرستان در حین گشت زنی در حوزه استحفاظی، به یک دستگاه وانت نیسان حامل یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و آن را توقیف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ اکبرپور از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی توسط افراد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار