درخواست صادق خان از مردم لندن همزمان با احتمال شعله‌ور شدن اعتراضات در این شهر

شهردار لندن همزمان با احتمال آغاز اعتراضات ضد نژادپرستی در این شهر از مردم خواست از نزدیک شدن به مرکز شهر دوری کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، همزمان با اینکه پایتخت انگلیس خود را برای صحنه رویارویی معترضان ضد نژادپرستی از یکسو و گروه‌های راست گرا از سوی دیگر آماده می‌کند، شهردار لندن از مردم خواست تا از نزدیک شدن به «لندن مرکزی» که منطقه مرکزی شهر لندن به حساب می‌آید، دوری کنند.

این در حالی است که روز جمعه نیز پیش از آغاز اعتراضات احتمالی، مجسمه شخصیت‌های تاریخی از جمله «وینستون چرچیل» که در صف نخست انتقادات گروه‌های ضد نژادپرستی قرار دارد، با جعبه فلزی پوشانده شد.

درخواست صادق خان از مردم لندن همزمان با احتمال شعله ور شدن اعتراضات در این شهر

مجسمه چرچیل که با جعبه فلزی پوشانده شده

صادق خان در مصاحبه با رادیو بی بی سی گفت: ما اطلاعاتی داریم مبنی بر اینکه گروه‌های راست گرای افراطی در حال آمدن به لندن هستند تا در ظاهر همانطوری که آن‌ها می‌گویند از مجسمه‌ها محافظت کنند؛ اما ما فکر می‌کنیم مجسمه‌ها نقطه جرقه درگیری‌ها خواهند بود.

صادق خان همچنین گفت: مردم نباید در طول همه گیری ویروس کرونا به اعتراضات بپیوندند؛ چرا که شواهد در آمریکا نشان می‌دهد آن‌هایی که در این تجمعات شرکت کرده اند، به این ویروس مبتلا شده اند.

طبق گزارش رویترز، مجسمه «وینستون چرچیل» نخست وزیر انگلیس در جنگ جهانی دوم که در بیرون پارلمان این کشور قرار دارد، هفته گذشته و پس از برگزاری تظاهراتی که بخاطر مرگ جرج فلوید برگزار شد، هدف خرابکاری قرار گرفت و با اسپری به آن رنگ پاشیده شد.

درخواست صادق خان از مردم لندن همزمان با احتمال شعله ور شدن اعتراضات در این شهر

پاشیده شدن رنگ به مجسمه چرچیل از سوی معترضان

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس روز جمعه گفت این «مسخره و مایه شرمساری» است که مجسمه چرچیل در معرض خطر قرار گیرد.

او در انتقاد از حمله معترضان به مجسمه چرچیل گفت: بله، او (چرچیل) شاید نظری را بیان کرده باشد که امروزه برای ما قابل قبول نیست؛ اما او یک قهرمان بوده و کاملا شایسته این یادبود است.

گفتنی است این اظهارات بوریس جانسون در حالی بیان می‌شود که پلیس تدابیر امنیتی را برای محافظت اطراف مجسمه چهره‌های معروف در سرتاسر لندن پیش از موج جدید اعتراضات بکار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار