سامانه تصفیه پساب بهداشتی پتروشیمی مروارید عسلویه افتتاح شد

سامانه تصفیه پساب بهداشتی پتروشیمی مروارید عسلویه به منظور پیشگیری از آلودگی‌های محیط زیست به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، افتتاح و اجرای دو طرح زیست محیطی در مجتمع پتروشیمی مروارید عسلویه به مناسبت هفته محیط زیست آغاز شد.

طرح افتتاحی، سامانه تصفیه پساب بهداشتی بود که ساخت آن به منظور تصفیه فاضلاب‌های بهداشتی و بازچرخانی آن به شبکه، سال ۹۸ آغاز شد و اکنون به بهره‌برداری رسید.

همچنین ساخت تصفیه خانه فاضلاب صنعتی شرکت پتروشیمی مروارید آغاز شد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در مراسم افتتاح و آغاز اجرای این دو طرح زیست محیطی گفت: در فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی رعایت اصول زیست محیطی با هدف تحقق توسعه پایدار بسیار مهم است و به‌کارگیری سامانه‌های کنترلی مانند تصفیه‌خانه‌های فاضلاب اقدامی مهم و موثر برای حفاظت از محیط زیست به شمار می‌رود.

فرهاد قلی نژاد ایجاد تصفیه خانه‌های فاضلاب را یکی از الزام‌های ضروری صنایع برای جلوگیری از آلودگی‌های محیط به ویژه آلودگی منابع آبی عنوان کرد و افزود: ایجاد تصفیه خانه شرکت پتروشیمی مروارید برای کاهش حجم فاضلاب هدایت شده به پتروشیمی مبین و تصفیه خانه‌های مرکزی، و استفاه دوباره پساب در پیشگیری از آلودگی‌های محیط زیست بسیار موثر است.

فاضلاب شرکت‌های پتروشیمی در عسلویه برای تصفیه به تصفیه خانه فاضلاب مرکزی در پتروشیمی مبین هدایت می‌شوند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر همچنین با قدردانی از مشارکت شرکت پتروشیمی مروارید برای ساخت نقاهتگاه پرندگان در این استان، بیان کرد: تاکنون ۵۰۰ پرنده در این نقاهتگاه درمان و به طبیعت برگردانده شده‌اند.

جوکار مدیر عامل شرکت پتروشیمی مروارید نیز هدف از ساخت تصفیه خانه فاضلاب صنعتی را برطرف کردن آلودگی‌های محیط زیست و کمک به فرایند تصفیه فاضلاب‌های تولیدی از شرکت‌های پتروشیمی عنوان کرد و گفت: این طرح از اولویت های مهم شرکت است که تلاش خواهد شد در شهریور امسال به بهره برداری برسد .

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.