امروز مطرح شد؛

طبری در دادگاه چه گفت؟/ تمام دفاعیات هزاردستان در دومین جلسه دادگاه

دومین جلسه دادگاه اکبر طبری معاون سابق قوه قضاییه و ۲۱ متهم دیگر این پرونده برگزار شد.

دفاعیات هزاردستان در دومین جلسه دادگاهبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات «اکبر طبری» معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه و ۲۱ متهم دیگر این پرونده سنگین صبح امروز (چهارشنبه ۲۱ خرداد ماه)، به ریاست قاضی بابایی در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

در این دادگاه به اتهامات «اکبر طبری» معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه و ۲۱ متهم دیگر این پرونده سنگین، رسیدگی می‌شود.

قاضی بابایی در ابتدای جلسه تصریح کرد: جلسات دادگاه و موضوعات مطروحه نباید دستمایه تسویه حساب اشخاص و گروه‌ها باشد.

رئیس دادگاه درباره فایل صوتی و تصویری متهمان فراری گفت: امیدواریم این متهم و دیگران به سخن خود عمل کنند و با حضور در جلسه دادگاه و دفاع از اتهامات، به روشن شدن حقایق به این دادگاه کمک کنند.

در دومین جلسه رسیدگی به پرونده اکبر طبری، وی به دستور قاضی در جایگاه مخصوص متهم قرار گرفت.

طبری در دادگاه: ۲۰ سال خدمت صادقانه به قوه قضاییه داشتم

متهم طبری گفت: علی رغم تلاش یک ساله نتوانستند کوچکترین بهانه و دست آویزی برای اتهام زنی مرتبط با شغل و سمت من ارائه کنند؛ ۲۰ سال خدمت صادقانه به قوه قضاییه داشته‌ام.

وی درباره قرارداد خود با نجفی گفت: قرارداد در صندوق امانات من بود و امضای آقای نجفی با خودکار سبز بود.

سپس رسول امیر قهرمانی نماینده دادستان با قرار گرفتن در جایگاه مخصوص کیفرخواست را برای متهم تشریح کرد.

قهرمانی گفت: در ساخت ویلا حتی سازمان بازرسی کشور هم وارد شد و هشدار داد که نمی‌توان در آن مکان ویلا ساخت، زیرا تهدیدات زیست محیطی دارد.

وی ادامه داد: سپس با ترسی که آقایان شهرداری از این اخطارها پیدا می‌کنند، نجفی وارد مرحله سوم شد و در دیوان عدالت شکایت کرد.

طبری در دادگاه: هیچ کدام از اتهامات را قبول ندارم/ این‌ها پرونده سازی‌ و افترا است

متهم طبری با بیان اینکه این‌ها پرونده سازی‌ها و افترا است، گفت: اکثر این موارد و پرونده‌ها رسیدگی و مختومه شده‌اند و مربوط به ده سال یا ۱۵ سال قبل است.

وی گفت: تا این لحظه هیچ کدام از اتهامات را قبول ندارم و آقایانی که به عنوان متهم معرفی شدند، اتهاماتشان هیچ ارتباطی به من ندارد.

متهم طبری درباره اتهامات مربوط به اراضی کلاک تصریح کرد: طبق مقررات قانونی همانند سایر شهروندان حق شرعی نسبت به مال خود دارم و اتهامات در مورد کلاک را هم قبول ندارم، ادامه دفاعیاتم را وکیلم انجام خواهد داد.

دفاعیات هزاردستان در دومین جلسه دادگاه

فرار از پاسخگویی طبری در دادگاه/ طبری: دفاعیاتم را وکیلم انجام می‌دهد

قاضی خطاب به متهم طبری گفت: درباره دریافت رشوه به مبلغ ۸۴ میلیارد ریال از حسن نجفی توضیح دهید.

متهم گفت: دفاعیاتم را وکیلم انجام می‌دهد.

قاضی گفت: حق دفاع وکیل محفوظ است، اما بر اساس رویه دادگاه ابتدا اظهارات متهم شنیده می‌شود.

متهم طبری حین صحبت‌های قاضی از همان جایگاه با ضمن مشورت با وکیل خود گفت: اصلا قبول ندارم با او قراردادی نداشتم، قرارداد من با فرهاد مشایخ بود و مشایخ این پول را داد که با هم ساخت و ساز کنیم، ارتباط مالی با نجفی نداشتم.

قاضی بابایی اظهارات مشایخ را در مواجهه حضوری متهم نزد بازپرس قرائت کرد و خطاب به متهم طبری گفت: با توجه به این اظهارات پاسخ دهید.

متهم طبری در پاسخ به سوال قاضی اظهار کرد: با آقای مشایخ قراردادی را منعقد کردیم و با توجه به رشته تخصصی من کارهایشان را انجام می‌دادم، البته در مورد آن مبلغ اطلاعی ندارم.

وی افزود: سال ۹۰ مطلبی شنیدم و کسی به من گفت اگر فلانی به تو این پول را داده پس بده، من مبلغ ۴ و ۲۰۰ از پول را برگرداندم و کتباً هم نوشتم که کل پول را بر می‌گردانم.

قاضی پرسید: دست نوشته برای چه تنظیم شد؟

متهم طبری گفت: برای این نوشته شد که قسمتی از پول را برگردانده‌ام و قسمتی را ساخت و ساز انجام دادم، هنوز قراردادی که با آقای مشایخ بسته‌ام در مورد زمینی که به من واگذار کرد تا بسازم را به من نداده‌اند.

قاضی بابایی بیان کرد: اظهارات مشایخ در پرونده برخلاف اظهارات شماست.

متهم طبری گفت: این را نمی‌دانم، اما پولی هم از نجفی نگرفته‌ام.

قاضی از متهم طبری پرسید: درباره زمین قریه نجارکلای لواسان توضیح دهید.

 در ادامه جلسه نماینده دادستان درباره متهم نجفی اظهار کرد: نجفی قطعات زمین مختلفی را خریداری کرده که این اراضی در حاشیه رودخانه جاجرود و سد لتیان و خارج از محدوده لواسان و دارای کاربری زراعی بودند.

قهرمانی با اشاره به اتفاقات سال ۸۲ گفت: نجفی با شهرداری لواسان توافقنامه امضا کرد که ۵۰ درصد از زمین زراعی را به شهرداری بدهد و در ازای آن، شهرداری زمین‌ها را داخل محدوده لواسان بیاورد و کاربری زمین نیز تغییر کند.

وی افزود: در این حوزه ممنوعیت‌های قانونی متعددی وجود داشت و مطابق با قانون حفظ اراضی، شهرداری با وجود آن که نمی‌توانست تغییر کاربری انجام دهد، اما این اقدام صورت گرفت؛ در ماده ۱ قانون حفظ اراضی نیز آمده که تغییر کاربری ممنوع است و شورای عالی امنیت ملی نیز در مورخ ۷۹/۸/۲۵ مصوب کرد که اراضی کلاک در حاشیه سد لتیان هستند.

نماینده دادستان با بیان اینکه سال ۸۵ در این فرآیند بسیار مهم است، گفت: خانواده نجفی به دیوان عدالت اداری شکایت کردند و شکایت آن‌ها در دیوان رد شد و پرونده به شعبه دوم دادگاه حقوقی لواسان رفت و حکم بر علیه شهرداری صادر شد تا توافق انجام شود و در سال ۸۸ حکم دادگاه حقوقی صادر شد.


بیشتر بخوانید

جزئیات دستگیری طبری از زبان نماینده دادستان

نماینده دادستان در ادامه به روز‌های دستگیری طبری اشاره کرد و گفت: زمانی که آقای طبری دستگیر شد، در مورد کلاک اطلاعات ما به مرور کامل شد. آن زمان اطلاعات ما بیشتر در حوزه آقایان دانیال زاده و سرخوش بود، آقای نجفی بعد از دستگیری مشایخ از کشور فرار کرد.

قهرمانی تصریح کرد: ما اطلاعات ۱۵ سال از حساب‌های آقای مشایخ را بررسی کردیم، در حساب آقای مشایخ پول‌هایی است که در ۸۴-۸۳ تا ۸۸ واریزی‌هایی از سوی آقای مشایخ به آقای طبری وجود داشته است. به آقای مشایخ گفتیم که این پول‌ها چیست که برای آقای طبری واریز کردی که آقای مشایخ گفت: من ۷ میلیارد به آقای طبری بابت ساخت و ساز دادم.

تناقض طبری در هنگام بازرسی از ویلای لواسانش برملا شد

وی با بیان اینکه در ادامه به سراغ آقای طبری رفتیم، بیان کرد: گفتیم این پول‌هایی که آقای مشایخ واریز کرده بابت چیست؟ آقای طبری گفت مشایخ ۴ میلیارد بابت ساخت و ساز داده است و این اولین تناقض در عدد واریزی است.

قهرمانی افزود: تحقیقات ادامه داشت تا اینکه مشایخ اعلام کرد اسناد او در ویلایش در لواسان است و ضابطان خدوم بلافاصله به ویلا می‌روند و اسناد به دست می‌آید و اولین سند دست خط آقای طبری است.

در این هنگام رئیس دادگاه خطاب به متهم طبری گفت: آیا این دستخط شماست؟

متهم طبری گفت: بله.

نماینده دادستان ادامه داد: صورت جلسه‌ای به خط آقای طبری نوشته و به آقای مشایخ داده شد، در این دست خط نوشته شده است که نظر به توافق فی ما بین آقای مشایخ مبلغ ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بابت مشارکت در ساخت و ساز در اختیار بنده قرار داده است. اولین سوال این است که چرا این افراد ضد و نقیض صحبت می‌کنند. از طرفی این به ذهن آمد که آقای مشایخ در سال ۸۴، ۸ میلیارد از کجا آورده است. در این خصوص با آقای مشایخ صحبت کرده‌ام که گفت اگر تمام زندگی و کارخانه‌های خود را بفروشد شاید این میزان بشود.

قهرمانی اظهار کرد: در تحقیقات اسنادی پیدا کردیم و دیدیم یک مبایعه نامه به نام آقای مشایخ است و ملکی را مشایخ در کریمخان که ۳۰۰ متر است به آقای طبری داده و سند رسمی به نام آقای طبری شده است.

وی گفت: سئوال این است زمانی که کسی زمینی برای مشارکت در ساخت می‌آورد یا به صورت ۵۰-۵۰ شریک می‌شود و یا آورده‌ای برای آن فرد دارد؛ این چگونه مشارکت در ساخت است که همان ابتدا سند به نام او زده می‌شود، لذا حساسیت ما بیشتر شد و ما اطلاعات را قطره چکانی جمع کردیم.

وی تصریح کرد: آقای مشایخ پشت صحنه این حوادث را افشا کرد. آقای مشایخ فردی است که از ۳۰ سال گذشته با آقای نجفی دوست است و از طریق نجفی با آقای طبری دوست می‌شود، در شرکت‌های آقای نجفی نیز سمت داشته است.

نماینده دادستان گفت: آقای مشایخ گفته است که پول‌ها برای بنده نیست و توسط حسن نجفی داده شده که به آقای طبری بدهم. ۸ میلیارد و ۴۰۰ در چندین مرحله بوده است.

وی بیان کرد: در خصوص ملک کریمخان نیز گردش آن را درآوردیم و متوجه شدیم که سابقا به نام فردی بوده که به نام آقای مشایخ می‌زند. او را آوردیم و گفت مشایخ را نمی‌شناسم. ضابطی گفت بنده دو قطعه زمین در لواسان از آقای نجفی خریداری کردم و بابت ثمن معامله ده چک و یک زمین در کریمخان دادم. به من گفت امضا بزن و در دفترخانه امضا زدم.

رییس دادگاه از متهم طبری پرسید: آقای منصوری را چطور می‌شناختید؟

متهم طبری که سعی داشت پاسخ ندهد و میگفت وکیلم پاسخ خواهد داد گفت: فقط یک دیدار با منصوری، نجفی و مشابه داشتم!

قاضی بابایی پرسید: اظهارات مشایخ را قبول ندارید؟

متهم طبری گفت: اصلا قبول ندارم، منصوری کار‌ه ای نبود.

قاضی بابایی پرسید: وجوه دریافتی بابت چه موضوعی بوده است؟

متهم طبری پاسخ داد: وجوه دریافتی از مشایخ بابت کار‌های ساختمانی بوده و از نجفی هیچی نگرفته ام.

قاضی بیان کرد: طبق اسناد و مدارک، شما تحت پوشش مشایخ، وجوه و اراضی دریافت کردید.

متهم طبری گفت: آیا از موقعیت شغلی خود سوء استفاده کرده ام؟ آیا کج دستی کرده ام؟ از کدام قاضی پیگیری کاری را مطالبه کرده ام؟

قاضی بابایی بیان کرد: درباره همه مسائل به جز اتهامات صحبت می‌کنید.

متهم طبری گفت: اصلا مورد کلاک را قبول ندارم و از نجفی هیچی نگرفته ام. اگر سهام خریده ام، تاکنون چه استفاد‌ه ای کرده ام؟ مشایخ بدون اجازه برایم سهام خریده است.

قاضی بابایی بیان کرد: فرهاد پورتمن در اظهاراتش گفته که نجفی برای حل مشکل لواسان از طبری مساعدت میخواست.

متهم طبری گفت: نجفی هروقت به ایران می آمد ۴ روز بود و پس از آن به خارج از کشور می رفت.

متهم طبری در ادامه گفت: آقای مشایخ با آقای نجفی می آمدند و مرا می دیدند جلسه نبود و ما مانند سه برادر بودیم.

این متهم افزود: اگر من ۸۰۰ میلیارد هم بخواهم این برادرانم می‌دهند و اگر کل لواسان و کارخانه اش را بخواهم به نام من می‌کند. این رفاقت است. اگر شما از این دوستان ندارید به من ارتباطی ندارد. اگر آن‌ها نیز از من بخواهند من نیز برای آن‌ها انجام میدهم.

وی گفت: مشایخ و نجفی هیچ وقت کار اداری از من نخواستند.

قاضی بابایی در ادامه از متهم طبری خواست تا در خصوص زمین مشجر در قریه نجار کلای لواسان توضیح دهد؟

این متهم گفت: آن را مشایخ در قالب قرارداد آورد که البته هیچ کاری انجام ندادیم قرار بود بسازیم، اما صرفا دور آن را دیوار کشی کردیم این موضوع مربوط به ۱۶ سال قبل است.

وی گفت: من نمیدانم که مال کیست مشایخ آورده بود مشایخ نماینده تام الاختیار نجفی بود و من از مشایخ گرفته ام.

قاضی خطاب به متهم طبری گفت: مشایخ وکالت واگذاری داشته است.

متهم طبری گفت: مشایخ وکالت واگذاری خیلی از زمین‌ها را دارد این واگذاری در قالب قرارداد مشارکت بوده است.

نماینده دادستان خطاب به متهم طبری گفت: دستمزد کار‌هایی که شما مدعی هستید در ساختمان و ... انجام می‌دادید چقدر بوده است؟

متهم گفت: هر چقدر باشد کار من ارزش داشت، به کسی ربطی ندارد که دریافتی من زیاد بوده است.

رئیس دادگاه خطاب به متهم طبری گفت: اظهارات حسین نصیری در خصوص زمین‌هایی که صحبتش شد این است که زمین متعلق به اکبر طبری بوده و به من گفت تا به آن سر بزنم تا کسی نیاید آن را بگیرد. در این خصوص چه توضیحی دارید؟

متهم گفت: در لواسان از این موارد زیاد است عد‌ه ای صحنه سازی می کنند من به او (حسین نصیری) وکالت کاری داده بودم.

قاضی خطاب به متهم طبری گفت: آیا توضیح دیگری دارید؟

متهم طبری پاسخ داد: خواهشم این است که در جلسه بعد شهردار وقت و رئیس شورای وقت را احضار کنید و بیاورید.

قاضی در ادامه از نماینده دادستان خواست تا در مورد زمین مشجر ۱۶۷۵ متر مربع و در خصوص نحوه واگذاری آن در لواسان توضیح دهد؟

نماینده دادستان نیز عنوان کرد: این ملک اساسا به نام خواهران آقای نجفی بوده که وکالتی به آقای مشایخ دادند و مشایخ بعد از یک سال به آقای طبری وکالت داد و آقای طبری زمین را به نام خود میزند و آقای مشایخ میگوید که این کار به دستور آقای نجفی انجام شده است.

نماینده دادستان تصریح کرد: آقای طبری گفتند که این افراد دوست داشتند تا به من پول بدهند کاملا درست است آقای طبری محبوب دل‌های متهمان اقتصادی بودند.

قهرمانی در ادامه گفت: آقای طبری می‌خواهد خروج آقای نجفی از کشور را عادی جلوه دهد، اما ما برای اینکه مستند سازی کنیم مستندات خروج آن‌ها را در چند سال گذشته گرفتیم چنین سابقه ای یافت نشد که چندین ماه خارج شده باشند و به کشور بازنگشته باشند. صحبت‌های آقای طبری برای این است که خروج آقای نجفی را عادی جلوه دهد.

نماینده دادستان در ادامه گفت: آقای طبری در خصوص ملک کریم خان پاسخ مرا ندادند.

متهم خطاب به قاضی دادگاه گفت: وکیل من فرصت پیدا نکرده ۱۶ هزار صفحه پرونده را مطالعه کند.

قاضی در ادامه خطاب به وی گفت: ما وقت رسیدگی را عقب انداختیم تا وکلای شما بتوانند پرونده را مطالعه کنند.

متهم گفت: البته دادگاه همکاری خوبی با وکلای من داشت.

قاضی خطاب به متهم طبری گفت: الان دیگر قصوری از سوی دادگاه نیست.

در ادامه نماینده دادستان اظهارات متهم را یک به یک پاسخ داد.

نماینده دادستان گفت: در مورد اینکه آقای طبری می‌گویند درب یکی از املاک را اصلا باز نکرده‌ام، آقای طبری شما ملک‌های زیادی دارید که هنوز درب آن را باز نکردید که این ملک‌ها بسیار چشم نواز و لوکس هستند که توسط یک فرد سرشناس بانکی به شما داده شده است؛ شما چندین ملک در کیش و ولنجک تهران دارید که همه این املاک در حال بررسی است.

نماینده دادستان درباره اظهارات متهم در خصوص آقای منصوری گفت: اولا چرا دفتر شما کانون مراجعه این آدم‌ها بوده است. شما کارشناسان و مسئولان پرونده را ۴ ساعت پشت در نگه می‌داشتید، اما آقایان منصوری، نیازآذری، نجفی و دیواندری راحت به دفتر شما می‌آمدند.

وی ادامه داد: آقای طبری از آقای منصوری درخواست دارد تا موضوع کلاک را به نفع آقای نجفی پیگیری کند.

وی افزود: متهم گفت نماینده دادستان خارج از کیفرخواست حرف می‌زند، اما من درخواست دارم که قانون را مطالعه کنند تا ببینند خارج از کیفرخواست یعنی چه.

در ادامه قاضی درباره دریافت وجه از سوی متهم طبری از او پرسید که آیا این اتهام را قبول دارد؟

متهم پاسخ داد: قبول ندارم.

در ادامه قاضی اظهارات مشایخ را قرائت کرد و گفت: آقای مشایخ گفته نجفی ۵۰۰ هزار یورو به قاضی منصوری در ۵ نوبت پرداخت کرده است و ۸۴ میلیارد ریال نیز طی یک قرارداد شما دریافت کرده‌اید آیا این موارد را قبول دارید؟

متهم پاسخ داد: اصلا این ادعا‌ها را قبول ندارم.

قاضی پرسید: چرا مبالغ را گرفتید؟

متهم پاسخ داد: کار عمرانی می‌کردیم، اتهامات را نمی‌پذیرم. نمی‌دانم پولی که مشایخ به من داده ۰۰ ۷ و ۸۰۰ بوده یا ۸۰۰ و ۴۰۰ میلیارد، چون از این حرف‌ها با هم نداشتیم. ما هر شب با هم تماس تلفنی داشتیم.

این متهم ادامه داد: در مورد دیدن خانه‌ها هم آقای دانیال زاده می‌داند من در ساختمانی را که خریدم را هم باز نکردم.

پس از پایان دفاعیات متهم طبری قاضی ختم جلسه را اعلام کرد و گفت: در جلسه بعدی دفاعیات وکیل اخذ می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
بعد از اینکه تک تک اسکناس های طبری را جلوی چشمانش سوزاندید، طبری را به آفریقا تبعید کنید و تا میتوانید از او کار بکشید . یک پتک بدهید دستش تا سنگ های درشت را به سنگ های ریز تبدیل کند . بعد از پنج سال ، گردنش را با گیوتین قطع کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
اعتراض دارم بجاى سوزاندن اسكناس انهارا به بانك مسكن تحويل بدهيد كه به نيازمندان وام بدون بهره بدهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
ابتدا تمام اموالش را به پول نقد تبدیل کنید . سپس تک تک اسکناس های اموالش را جلوی چشمانش با فندک ، دانه دانه بسوزانید تا هم طبری ادب شود و هم سایر مفسدان اقتصادی عبرت بگیرند و ادب شوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
دود ناشى از سوزاندن اسكناس براى ريه ضرر دارد خصوصا در اين دوران كرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
طبری زیر تبری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
یعنی لاریجانی چطوری یه دزد رو کذاشته قاضی شهر؟وای به روزی که بگندد نمک
Germany
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
درود بر رئیسی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
این اقا 20 سال جز روسای قوه قضاییه بوده و به این سادگی اعتراف نمیکنه و خودش میدونه به هیچ عنوان نباید اعتراف کنه چون باید بازم اسم صد نفر دانه درشت دیگه رو هم لو بده
Iran (Islamic Republic of)
ش. فاضل فراهانى
۱۵:۳۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
با حكم نهايى و قابل اجراء دادگاه طبرى خواهيم سنجيد در قوه قضاييه ما چقدر عدالت وجود دارد. اين پرنده با پرونده موسوى مجد فرق دارد در پرونده موسوى مجد پاى امريكا و اسراييل در ميان است ولى در پرونده طبرى فريب خوردن دو رييس قوه قضائيه سابق و اسبق مطرح است كه همه را انگشت به دهن كرده است.شرف الدين
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۳:۴۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
لطفا شدیدترین برخورد ممکن با این فاسد صورت بگیرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
یکسال دیگه موقع انتخاب ریبس جمهوره و بخصوص تو این شرایطی که مردم رو از بیخ وبن ناامید کردند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۱۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
هزاران آفرین بر رئیسی وقوه قضائیه
Iran (Islamic Republic of)
آنتی طبری
۰۲:۱۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
یعنی آقای لاریجانی از این حجم از فساد توسط زیردست هاشون بی خبر بودن؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۱۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
طبری جوری توی دوربین گزارشگرها نگاه میکنه که انگار هیچ کار بدی نکرده یعنی روز قیامت هم همینطوری نگاه میکنه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۰۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام داداش ایناروزقیامت میدونن چیه فکرمیکنن باپول میشه اونجارم خرید
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۰۱:۵۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
اعدام این افراد مجرم فی العرض خواسته همه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
خیلی ها را میشه گرفت اما اگر عجله کنیم شاخه های مرتبط و زنجیره کامل اختلاس کنندگان را نمیشه کامل دستگیر کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
طبری خدا تو وامثال تو رو لعنت کندکه با دین واعتماد مردم بازی میکنید.گرگهای در لباس میش.
Germany
ناشناس
۰۰:۴۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
متاسفانه این جورافرادچون ازهمه چیزقوانین خبردارن بنابراین فکرهمه چیوهم میکنندتاردی ازخودشون بجانزارندولی اگه یه قاضی زیرک باشه میتونه لوشون بده وازاونابخادنحوه ی حصول مالشون رامشخص کننداونموقع دیگه لومیرند
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۱۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام داداش ایناپولدارهمرومیخرن این دادگاهم سیاه بازی محضه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
فقط انداختن مار کبری دور گردنش وانداختن عقرب سیاه در شکمش
Canada
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
در تعجب است که
چطور منه کار بلد
گرفتار و دستگیر شدم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۱۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
نه اعدام میشه نه چیزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
چرا اعدام نمیشن اینا؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
چرا اعدام نمیشن اینا؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۱۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
چون پول دارن همرومیخرن
Canada
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اصلا اب خوش از گلویتون پایین نخواهد رفت
هر کس که اختلاس .احتکار و سو استفاده از اطلاعات محرمانه اقتصادی کرده و میکنید
خدا نکند .اهی کشیده شود
این همه جوان بیکار .ازدواج نکرده و بدون مسکن
این شیطان صفت .کار بلد بوده و توانسته قانون را دور بزند تا دستگیر و گرفتار نشود
صد درصد وکیل پست فطرت و خبیثی داشته که
در دزدی و رشوه بهش خط میداده.
اشد مجازات .بعد از مصادره تمام اموال دزدی .خودش
خانواده اش و اقوام درجه یک
در داخل و خارج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
مفسد پرو، چون قدرت دارد و مجازات بازدارنده نیست اینقدر قبیح شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
یه سری هم به نمایندا ودوربرایاشون بندازید اینا رفتن برای چپاول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
بکشید اینها را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
میگه به کسی ربطی ندارد که چی گرفتم از کی گرفتم. واقعا مملکت بکجا رسیده که اینچنین دزدانی این حد رشد کردن و بعد 20 سال تازه گیر میفته انگار که سیستم نظارت هم یا باهم بودن یا ول کرده بودن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۱۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
یک پسره نون دزدیدکه واسه مادرمریضش ببره فرداگرفتنش ولی ایناملیاردهامیخورن گیرنمیوفتن که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
برای استخدام در بان اونم پیمانی اونقد ازمون تحقیقات میشه که هفت جدو آبادمون و میارن جلو چشامون آخرشم میگم نه چطور آقای لاریجانی ایشان را معاون کردن؛چرا رییس سابق ایشان محاکمه نمیشود؛چرا ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۲۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام داداش سوادنداره معاون میشه من بافوق لیسانس بایدکارگری کنم اونم واسه کسی که دیپلمه این همه خوندم حتی رفتگرم نشدم
Switzerland
سید فروزان
۲۲:۵۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
همانگونه که انتظار میرفت ایشان بیگناه است ، مش حسن لبو فروش و کربلایی حسین سبزی فروش مقصر اصلی بوده‌اند ،ایشان مانند بقیه طلبکار هم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
غیرازاین بدبخت دزدبقیه دزدان ازشهردارتابعدیهاش کجا تشریف دارن جناب قاظیه محترم همه رابایددونه ودنه دستگیرکنید اونهایی که با وصیقه اذادکردین مودرقبول مردم نیست باید برگردن زندان
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۲۲:۱۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
یارانه اش را قطع کنید
Canada
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
الان همین داعشی اقتصادی
90 میلیون مردم وطن را دزد میپندارد و
خودش را صالح ترین
اگر باهاش کانالهای معاند مصاحبه کنند
انها هم ایشان را نخبه اقتصادی و کار بلد خواهند معرفی کرد که
باعث ایجاد کار شده
Canada
ناشناس
۲۲:۱۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
میخواهد با انکار کردن
خودش را تبریه کند
عجب داعشی اقتصادی است
تازه فکر میکند .اصلا نباید الان در زندان باشد
این از اون دیندار های دورعین است که
در قران راجع شون گفته شده
وقتی با مومن است .میگوید با شما هستم و وقتی
با کافر .میگوید با شما هستم
Iran (Islamic Republic of)
امپراطور
۲۱:۱۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
نجفی همون هستش که زنش رو کشت؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۲۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
حیووونکی خیلی مظلومانه خورده.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۰۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اینجور دانه درشت ها یه چند سالی محکوم به حبس میشوند بعدش خودشون را میزنن به مریضی یه مرخصی می گیرند
آخرش هم مشمول عفو رافت اسلامی میشن و آزاد
بعدش میخندند به ریش ما ملت
Canada
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
یک سوال ساده باید ازش پرسید
چطور در مدت کوتاهی
ثروت تون به عرش خدا رسید
از کجا این همه ثروت جمع شد
منبع درامد تون چی بود
عجب رویی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
انجه که احمدی نژاد میگفت میگویم ارباب ثروت وقدرت خواهشا برای رضای خدا بااین خیانتکاران برخورد کنید.
Canada
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
چونکه قانون را بلد بودند .سعی کردن
کلاه شرعی سر دزدی و رشوه بگذارند
در مقابل خدا هم طفره خواهد رفت
این جور داعشی ها خوب بلد بودند
قانون را دور بزنند و
اثری از دزدی .رشوه
بجا نگذارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
مارخورده افعی شده سرافعی را باید قطع کرد!!!!
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
ی خرده ب منم بدید خسته شدم از بس سختی کشیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام .ایشان به پشتوانه سمتی که داشته و اطمینانی که رییس قوه قضاییه به ایشان داشته سو استفاده کرده و چون خبره در مسایل قضایی بوده سعی کرده تمام راه ها را برای دستگیری خودش را ببندد.به نظر من هرچه اموال حتی اموالی که به اسم خانوادهاش میباشدوباید پس گرفته چون ضربه و خیانت به ملت وکشور کرده اند مفسد فی الارض هستند.اعدام با طناب.
Iran (Islamic Republic of)
یا مولا علی
۰۲:۱۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
بخداقسم باید این دزد پرروی بیت المال رو اعدام کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
کی با صادقانه کار کردن میتونه اینهمه ثروت بدست بیاره مگه واکسن سرطان رو کشف کرده بوده کسی با انجام یه مشت کارای بروکراتیکی و اداری که نمیتونه مولتی میلیاردر بشه مگه فاسد باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
40سال غارت و اختلاس
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۷:۲۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
با اینهمه پول بیت المال که دزدی میشه اگه این پولها را بدن به جوانها به صورت وام اشتغال و وام ازدواج چه میشه چند هزار جوان می تونن ازدواج میکنن
من چهل سالمه هنوز ازدواج نکردم هر چی در میارن خرج قرص دارو برای مادر میشه
فکر نکنم حالا حالاها ازدواج کنم
از ما که گذشت ما که پیر شدیم...
ولی به فکر جوانها باشید
بخدا قسم خیلی غصه میخورم امیدی دیگه ندارم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۲۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام داداش من داداشم تراکت پخش میکردخاورزدبهش تازه دوست داشت ازدواج کن 21سالش لعنت به اینا که میخورن میبرن بازم سیرنمیشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
سلطان رشوه
Netherlands
110
۱۷:۰۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
طبری وامثال طبری تازمانیکه لو نرفته اندشایدمشکلی در سطح جامعه رخ ندهدامامشکل ودرد مردم مظلوم دلالانی هستن که قیمت هر صنفی را دردست گرفته و مثلا زمین متری صدهزارتومان رابه صدبرابرقیمت بالامیبرند تا یه جوان بدبخت این مملکت ارزوی داشتن یه واحد40/50متری رو به گور ببره ولش کنین بزارین بره بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
این زیر دست کی کار می کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
هزاران فساد!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
خداریشه تو و امثال تورا بکنه که اینجور به
بیت المال دست درازی کردیدوحق مردم بیچاره را حیف ومیل.
کردید خدالعنتت کنه طبری دزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
این رو بندازید توی چاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اینو اعدامش کنید یکبار و دو بار نه ها. به تعداد رشوه ها و زد و بندهاش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
یه سری هم به شهرداری و شورای شهر باغستان شهریار بزنید بد نیست کلی رشوه خوار و زمین خوار و ... پیدا میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
باید دید حیثیت و حرمت ی که از نظام شکسته و اعتمادی که از مردم رفته و خیانتی که به مردم شده چگونه حساب پس میده . همه منتظرند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
باید همانند پادشاهان باستانی زنده زنده پوست اینگونه مسئولین را بکنند و روی میز مسئول بعدی قرار دهند تا بداند مجازات گرفتن رشوه و دور زدن قانون چیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
چ قانون مسخره ای پول دار ها وکیل های درجه 1 فقیر ها هیچی، این دزد آیا باید بهترین وکیل بگیرد؟
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۴:۵۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
تو مملکتی که تحصیلکرده هاش نتونن کار کنن بعد این آقا ۲۹ سال مامور به خدمت باشه و جز نفرات بالای قوه قضائیه باشه باید در دانشگاهاشو گل گرفت و بنگاه آموزش کلاهبرداری زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
البته اقای لاریجانی هم باید پاسخگو باشد که چرا یک فرد مفسد را در این پست قرار داده وهیچ نظارتی بر کارهای خلاف او نداشته است عدالت در مورد ایشان هم باید برقرار شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
این دزد را هرچه زودتر در ملا.عام دارش بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
مُخم داره سوت میکشه از این همه اختلاس . وای از این همه بی عدالتی در کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
این قدر خورده که ازگستاخی بیش از اندازه هم نمیترسه.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
برای اینکه پشتش گرمه
Iran (Islamic Republic of)
حجت اله ف
۱۴:۲۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
هیچ کاخی بنا نمی شود مگر کوخی ویران گردد . خدایا طبری ها را که خون ملت مکیده اند به سزای اعمالشان برسان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
ای کاش واقعاً عدالت در خصوص زندگی کثیف این جرثومه فساد و امسال ایشون اجرا بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
امثال ایشون نه امسال ایشون
Iran (Islamic Republic of)
جهان
۱۳:۴۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
مردك ،. چپاول و غارت از كي اسمش شده خدمت . واقعا دم اقاي رييسي گرم ، انشا ا،، كه تداوم داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
فرشید
۱۳:۲۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
بکشید بالای دار تا درس عبرت برای بقیه بشه
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۵۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
امیدوارم دادگاهش نمایشی نباشه .و حکمش هم لازم الاجرا باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
وای 20 سال فساد 20 سال رشوه وای خدای من چطور تا حالا نفهمیده بودن ؟باز دم رییسی گرم حداقل ی حالی از این حروم خور بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
20 سال فساد 20 سال رشوه خوارى و حال 5 سال حبس سر و ته قضيه دوخته ميشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
20 سال خدمت صادقانه با امتیازات میلیاردی
Iran (Islamic Republic of)
عاصی
۱۱:۴۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
مطمئن باشید این آقا هم مثل سایر اختلاس گرا و دانه درشتا ، نهایتا یه چند سال زندان صوری براش صادر میشه و هیچی به هیچی ،
از این نمد کلاهی واسه ملت ایران در نمیاد صاحبان قدرت همیشه راه های فرار از قانون رو بلدند و قانون فقط برا قشر ضعیف جامعه هست
Iran (Islamic Republic of)
شما سوال بفرمایید
۱۱:۰۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
باشگاه جوان شما بپرس : آقای طبری 20 سال تو قوه بوده طی این مدت فقط همینقدر رشوه گرفته یا اینها مربوط به سال 90 به بعد هستش؟ سوال دیگه اینگه مگر قوه قضائیه حراست یا حفاظت نداره که طرف 20 سال رشوه گرفته بعد از اینهمه سال دستگیر شده؟ طبری در بین مقامات بالا می چرخیده از بقیه هم سوال کردن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۴۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
ببین عزیزم // اگه بخواهیم زیاد موشکافانه بررسی کنیم // سنک رو سنگ بند نمیشه // تا همینجا بسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
سهام عدالت فرد فوت شده رو چه جوری باید بگیریم؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۴۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
فکنم قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
از آقای طبری بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
باید به اداره اموات و درگذشتگان مراجعه کرد
United States of America
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
آفرین به آقای رییسی و همکارای سخت کوشش.این کارا آدمو امیدوارمیکنه.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۹:۵۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
خودش و همدستانش را اعدام کنید این جرثومه فساد را
Iran (Islamic Republic of)
صابر
۰۹:۴۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
وقتی من با مدرک کارشناسی دانشگاه دولتی از صبح تا شب زیر افتاب و دمای ۵۰ درجه بلوچستان کار میکنم واسه روزی ۶۰ هزار تومن که هنوز حتی پولم به مستاجر شدن هم نمیرسه و اینها رو میبینم که میلیارد , میلیارد میخورن و ککشون هم نمیگزه به اون عدالتی که همه حرفش رو میزنن شک میکنم اگر قراره من با این افراد برین یک جهنم پس .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
مدرک رو که همه دارن ، بگو مهارتت چیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
امپراطور
۲۰:۲۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
درسته مدرک همه دارن ولی سرمایه همه ندارن که یه شغل آبرومند برای خودشون راه بندازن.
سیستان و بلوچستان مهارت هم داشته باشی بازم بیکاری
چونکه امکانات نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
من هم مدرک دارم هم تخصص و مهارت فقط اهل چاپلوسی و بله قربان گفتن نیستم
آخرین اخبار