تهدید کاخ سفید درباره همکاری با کشتی‌رانی ایران

شورای امنیت ملی کاخ سفید کشور‌ها و شرکت‌ها را تهدید کرده است که همکاری با کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران خطر مواجه شدن با تحریم‌های اشاعه تسلیحات کشتار جمعی را به همراه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شورای امنیت ملی کاخ سفید با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود به کشور‌ها و شرکت‌ها درباره همکاری با شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران هشدار داد.

در این پیام توییتری ادعا شده است: شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، از برنامه هسته‌ای، موشکی و نظامی این کشور حمایت می‌کند.

شوای امنیت ملی کاخ سفید در ادامه مدعی شده است: انجام مراودات تجاری با شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران خطر مواجه شدن با تحریم‌های اشاعه تسلیحات کشتار جمعی را به همراه دارد. فشار حداکثری علیه ایران تا زمانی که این کشور تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی باشد ادامه خواهد داشت.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه طی بیانیه‌ای در سایت رسمی خود از به‌روزرسانی تحریم‌های واشنگتن علیه کشتی‌رانی ایران خبر داد.

۱۰۰ کشتی باربری و کانتینری در فهرست تحریم‌های ضدایرانی وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته‌اند. کشتی‌های باربری «آبا»، «الوان»، «آمینا»، «آندیا»، «آرداوان» و «آرزو» که با کشتی‌رانی ایران مرتبط هستند تحت تحریم‌های جدیدی قرار گرفته‌اند.


بیشتر بخوانید


تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا پس از آن بروزرسانی شده که کشورمان طی ماموریتی توانست پنج نفتکش فاکسون، فورچون، پتونیا، فارست و کلاول را با موفقیت به ونزوئلا برساند. کاراکاس و تهران هر دو تحت تحریم‌های واشنگتن قرار دارند. پس از این تبادل تجاری موفق، آمریکا تهدید کرده بود که تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال خواهد کرد.

گفتنی است، تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا ضد کشتی‌رانی ایران، تحت عناوین تحریمی «ایران» (IRAN)، «مقررات تحریم‌های مربوط به اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی» (NPWMD) و «مقررات تحریم مالی ایران» (IFSR) اعمال شده است.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در این باره در توئیتر نوشت تحریم‌ها علیه شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ای-سیل (E-Sail) مستقر در چین از روز دوشنبه اجرایی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۳:۰۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
تهدید نه اجرایی شد وامروز برنج وارداتی هندی کیسه ای 20 هزار تومان گران شد
آخرین اخبار