سیاست‌های رفتاری فیسبوک اعتراض دانشمندان را به‌دنبال داشت

شرکت فیسبوک پس از افزایش اعتراض‌ها به سیاست‌های رفتاری خود، حساب کاربری ۱۹۰ فرد نژادپرست را از صفحات این شبکه مجازی حذف کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نظر می‌آید که مشکلات شرکت فیسبوک پایانی به خود نخواهد دید، پس از پشت سر گذاشتن پرونده‌های رسوایی بسیار این شرکت در رابطه با فاش شدن اطلاعات کاربران، فیسبوک حالا درگیر جنجال جدیدی شده است.

اقدام اخیر مارک زاکربرگ مبنی بر حفظ پست خشونت‌آمیز دونالد ترامپ واکنش‌های منفی زیادی را به دنبال داشت و حالا حتی دانشمندانی که با حمایت مالی مدیرعامل فیسبوک فعالیت می‌کنند نارضایتی خود را اعلام کرده‌اند.

اطلاعات تکمیلی از شرایط وخیم فیسبوک به دنبال عدم حذف پست خشونت‌آمیز دونالد ترامپ

بیش از ۱۴۰ دانشمند از گروه‌های بشر دوستانه که توسط زاکربرگ حمایت مالی می‌شوند با ارسال نامه‌ای به این فرد تصمیمات اخیر مبنی بر عدم حذف پست دونالد ترامپ را مورد نقد قرار داده‌اند. در این نامه نوشته شده است: «به عنوان دانشمند جامعه، وظیفه ما یافتن مسیر‌های جدید برای ساخت دنیایی بهتر است. انتشار پست‌های خشن با لحنی بی‌ادبانه کاملاً با اهداف ما مخالف است در نتیجه ما نگران برنامه‌ها و سیاست شرکت فیسبوک هستیم».

سیاست‌های رفتاری فیسبوک اعتراض دانشمندان را به‌دنبال داشت

در این نامه با اشاره به حرف ترامپ که گفته بود: «وقتی غارت توسط مردم صورت گیرد، تیراندازی ما هم شروع می‌شود» ابراز تأسف شد و دانشمندان نوشتند: «چنین جملاتی به طور واضح ترویجی برای ابراز خشونت هستند». این افراد در ادامه از مدیرعامل شرکت فیسبوک درخواست تجدید نظر در سیاست‌های شبکه مجازی او را کردند. در همین حال شرکت مذکور تصمیم گرفته تا شرایط را کمی تحت کنترل خود قرار دهد و به نحوی اعتماد مردم را به خود بازگرداند.

فیسبوک طی اقدام اخیر خود ۱۹۰ حساب کاربری متخلف که متعلق به گروه‌های سفیدپوست نژادپرست بود را از صفحات خود حذف کرد. طبق ادعای فیسبوک این حساب‌های کاربری سعی داشتند تا با ترویج خشونت و نژادپرستی شرایط موجود را بدتر کنند و به شهروندان مخالف نژادپرستی آسیب برسانند. همچنین گفته می‌شود گروه‌هایی که چنین کاربرانی را در خود جای می‌داد حذف شده‌اند. اما شواهد حاکی از آن است که کاربران متخلف با ساخت حساب‌های کاربری جدید سعی دارند اهداف خود را عملی کنند. از این رو شرکت فیسبوک اعلام کرد که در حال توسعه کنترل و مدیریت نظارت بر محتوای بارگذاری شده توسط کاربران است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار