در طول سه ماه:

خسارت بیش از ۳۵ میلیارد تومانی کرونا به صنعت طیور خراسان جنوبی

کرونا در سه ماه گذشته ۳۵ میلیارد و ۷۲۳ میلیون تومان به صنعت مرغداری خراسان جنوبی ضرر زده است.

اشرفی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: در بازه زمانی یکم اسفند پارسال تا ۲۷ اردیبهشت امسال کرونا به ۳۲ واحد مرغداری گوشتی استان با تولید ۱۳ هزار و ۳۱۲ تن ضرر زد که خسارتی معادل ۲۶ میلیارد و ۶۲۴ میلیون تومان را شامل می‌شود.

او افزود: در این مدت همچنین سه واحد مرغ مادر گوشتی با تولید بیش از سه میلیون ۵۵۷ هزار قطعه جوجه یک روزه با خسارت هفت میلیارد و ۲۹۹ میلیون تومانی و یک واحد مرغ مادر گوشتی نیز با خسارت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی مواجه شدند.


بیشتر بخوانید :ممنوعیت قطعه بندی گوشت مرغ در مراکز عرضه


اشرفی با بیان اینکه مرغداران به ازای هر کیلوگرم مرغ یک هزار و ۵۰۰ هزار تومان ضرر کرده‌اند گفت:فعالان صنعت مرغداری استان برای عید نوروز و رمضان امسال، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار جوجه ریزی در مرغداری‌ها انجام دادند که متاسفانه با شیوع کرونا تمام مراسم‌ها لغو شد و تقاضا به شدت کاهش یافت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به حمایت‌های این سازمان از مرغدارن اشاره کرد و افزود: برای حمایت از مرغداران و جبران خسارت ناشی از کرونا ۹۶۵ تن مرغ منجمد در استان خریداری شده است.

ماهانه دو هزار و ۶۰۰ قطعه جوجه‌ریزی مرغ گوشتی، یک میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار، ۵۰۰ هزارتن پولت تخم‌گذار و ۳۰۰ هزار تن مرغ گوشتی در خراسان‌جنوبی تولید می‌شود.

۱۵ کارخانه خوارک دام و طیور در استان فعال است که از این تعداد ۱۰ کارخانه دام و طیور و پنج کارخانه طیور هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.