وارن تصمیم ترامپ درباره سازمان جهانی بهداشت را نسنجیده خواند

سناتور دموکرات آمریکایی با انتقاد از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای خارج کردن این کشور از سازمان جهانی بهداشت، آن را تصمیمی نسنجیده دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سناتور الیزابت وارن، نامزد سابق حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰، نوشت تصمیم نسنجیده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، درباره سازمان جهانی بهداشت به جایگاه جهانی آن لطمه می‌زند.

او در پیامی توئیتری نوشت: ـتصمیم رئیس جمهور ترامپ برای خروج از سازمان جهانی بهداشت در میانه یک بیماری همه‌گیر جهانی، متحدان ما را از ما می‌رنجاند و رهبری جهانی ما را تضعیف می‌کند و سلامت مردم آمریکا را به خطر می‌اندازد. ترامپ باید از این تصمیم نسنجیده فورا برگردد.»

ترامپ اعلام کرد که به روابط کشورش با سازمان جهانی بهداشت خاتمه می‌دهد، زیرا به اعتقاد او، این سازمان اقدام مناسبی در چارچوب مبارزه با شیوع کرونا در جهان انجام نداده است.

او در نشستی مطبوعاتی در کاخ سفید گفت: «از آنجا که آن‌ها نتوانستند اصلاحات لازم را انجام دهند، امروز به روابط خود با سازمان جهانی بهداشت پایان می‌دهیم و منابع مالی خود را به سایر بخش‌های بهداشت عمومی که سزاوار این پول هستند، اختصاص می‌دهیم.»

این تصمیم ترامپ انتقادهای طرف‌های داخلی و خارجی را در پی داشته است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار