هشدار درباره آتش سوزی احتمالی در مراتع

با ‏توجه به شروع فصل گرما و افزایش دمای هوا هشدار‌های لازم برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی در مراتع و منابع طبیعی افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید روستا رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت اظهار کرد: با ‏توجه به شروع فصل گرما و افزایش دمای هوا هشدار‌های لازم برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها، مراتع و منابع طبیعی شهرستان افزایش یافته است.

او ادامه داد: با توجه به نزول رحمت الهی در سال جاری و افزایش پوشش گیاهی انبوه در سطح جنگل‌ها و مراتع حوزه شهرستان، احتمال وقوع حریق در اثر سهل انگاری دور از انتظار نیست.

روستا، ضمن هشدار جدی در خصوص احتمال وقوع آتش سوزی، از همشهریان، روستائیان، دامداران، بهره برداران، جنگل نشینان و گردشگران خواست در زمان استفاده و یا بهره برداری از محصولات فرعی جنگلی و مرتعی، موارد مربوط به پیشگیری از حریق را جدی بگیرند.

او از مردم خواست در صورت ایجاد آتش برای پخت و پز در مناطق دارای پوشش زیاد، از خاموش شدن کامل آتش ایجاد شده، اطمینان پیدا کنند.

روستا با تاکید بر اینکه افراد از تیراندازی در منطقه جنگلی خوداری کنند، تصریح کرد: آموزش رعایت نکات پیشگیرانه به اقشار مختلف مردم، خانواده‌ها و خصوصا کودکان به منظور پیشگیری از وقوع آتش حائز اهمیت است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان مرودشت افزود: افراد در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی و بوته کنی و یا حریق مراتب را به شماره تلفن ۱۵۰۴ اعلام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار