موافقت خلیفه حفتر با آتش بس سراسری در لیبی

سخنگوی نیرو‌های خلیفه حفتر گفت: ارتش ملی لیبی آتش بس در سرتاسر این کشور را در جریان ماه رمضان پذیرفته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، احمد المسماری، سخنگوی نیرو‌های خلیفه حفتر گفت: ارتش ملی لیبی آتش بس در سرتاسر این کشور را در جریان ماه رمضان پذیرفته است.

وی خاطر نشان کرد: توقف اقدامات نظامی را در ماه رمضان اعلام می‌کنیم، اما از مواضعی که عملیات نظامی در آن انجام داده ایم عقب نشینی نخواهیم کرد. 

لیبی بعد از سقوط قذافی، دیکتاتور این کشور شاهد جنگ داخلی است. دولت وفاق لیبی به رهبری فائز السراج به عنوان دولت قانونی این کشور از سوی مجامع بین المللی شناخته می شود. با این حال، خلیفه حفتر که خود را رهبر نیروهای ارتش ملی لیبی می داند در حال جنگیدن با دولت وفاق است. 

دولت فائز السراج برخی از کشور‌های عربی را به حمایت مستمر از حملات حفتر متهم کرده است. از سوی دیگر ترکیه طی ماه‌ها اخیر حمایت‌های گسترده‌ای را متوجه دولت فائز السراج کرده است. خلیفه حفتر اعلام کرده ترکیه تعدادی از تروریست‌ها را به لیبی اعزام کرده تا در برابر نیرو‌های ارتش ملی لیبی قرار بگیرد.

دولت وفاق ملی لیبی هم اینک با نیرو‌های خلیفه حفتر در حال درگیری نظامی است. نیرو‌های تحت امر خلیفه حفتر که در شرق لیبی مستقر شده‌اند، از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا ضمن حمله به طرابلس، پایتخت لیبی، دولت قانونی فائز‌السراج را از قدرت کنار بزنند؛ هرچند طی ماه‌های اخیر در این‌باره موفقیتی کسب نکرده‌اند.

شبه‌نظامیان خلیفه حفتر که از سوی امارات متحده عربی، عربستان سعودی، روسیه، مصر و اردن حمایت می‌شوند از ۴ آوریل ۲۰۱۹ حملات خود به طرابلس را آغاز و از ۱۲ دسامبر گذشته به منظور تصرف این شهر حملات خود را تشدید کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: جنگ لیبی ، خلفه حفتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار