در بسته حوادث ۷ فروردین ۹۹ بخوانید؛

دستگیری ۳ صیاد غیرمجاز در پارک ملی دز

مهم‌ترین حوادث امروز، پنجشنبه ۷ فروردین ماه ۹۹ در خوزستان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین حوادث نقاط مختلف استان خوزستان را در روز پنجشنبه ۷ فروردین ماه ۹۹ در این بسته خبری مشاهده نمایید.

برخورد قاطع با صیادان غیرمجاز

رضا قپانچی پور رییس اداره پارک ملی دز گفت: طی گزارشات رسیده مبنی بر وجود یک فروند قایق و انجام صید غیر مجاز با دستگاه برق در رودخانه عجیرب واقع در حاشیه پارک ملی دز، محیط بانان این اداره با حضور در محل نسبت به توقف آن ها و جلوگیری از ادامه فعالیت صید غیر مجاز اقدام کردند و وسایل آن ها شامل یک فروند قایق به همراه دستگاه مولد الکتریسیته غیر مجاز کشف و تعدادی ماهی صید شده را ضبط کردند و بعد متخلفان از صورتجلسه به مراجع قضایی معرفی شدند.

هر گونه صید آبزیان در فصل ممنوعه بخصوص با وسایل و ادوات غیر مجاز طبق قوانین محیط زیست جرم محسوب می شود.

 کشف ۲ رشته تور ماهیگیری از متخلفان در شوشتر

بهروز نجاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: در عملیات امروز گشت و کنترل یگان اجرایی این اداره از ۲ فقره صید غیرمجاز ماهی جلوگیری و ۲ رشته تور ماهیگیری از متخلفان کشف و ضبط شد.

او افزود: با توجه به قرارگیری در فصل تولید مثل و زادآوری، یگان اجرایی این اداره با گشت در مناطق ساحلی و حاشیه رودخانه گرگر از  ۲ فقره صید غیرمجاز جلوگیری و از متخلفان ۲ رشته تور ماهیگیری کشف و ضبط کرد.

نجاتی افزود: پیشگیری از تخلف و تذکر جدی و راهنمایی برای ارزش حفاظتی و حفظ ذخایر ماهیان در فصل تخم ریزی و لزوم اخذ پروانه صید از اداره محیط زیست از جمله مواردی بود که به این صیادان که نوجوان بوده و اقرار به عدم آگاهی کرده بودند موردگوشزد و تاکید قرار گرفت.

متخلفان شکار غیر مجاز دراج و کبوتر وحشی در دزفول دستگیر شدند

در پی گشت و کنترل زیستگاه‌ها و شکارگاه‌های شهرستان دزفول، پرسنل یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان یک دستگاه خودرو را متوقف و ضمن دستگیری دو نفر متخلف شکار غیرمجاز، چند قطعه پرنده حمایت شده دراج و کبوتر و یک قبضه اسلحه شکاری را از متخلفین کشف و ضبط نمودند.

مصطفی استاد چینی گر رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گفت: پرنده دراج از جمله گونه‌های حمایت شده است که به دلیل شکار غیر مجاز و تخریب زیستگاه‌های آن، جمعیت این گونه کاهش یافته و هرگونه شکار و صید آن در فصول مختلف سال ممنوع و غیر قانونی است.

شهرستان دزفول با دارا بودن زیستگاه‌های متنوع و بکر، از غنا و تنوع زیستی قابل توجهی برخوردار است؛ که در حال حاضر هر گونه شکار و صید گونه‌های جانوری ممنوع وغیر قانونی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار