انصراف الیزابت وارن از رقابت‌های انتخاباتی حزب دموکرات

یکی دیگر از نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، از رقابت‌های درون‌حزبی کناره‌گیری می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه‌های آمریکا گزارش دادند که «الیزابت وارن»، سناتور ایالت ماساچوست و یکی از نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، قصد دارد از رقابت‌های درون‌حزبی دموکرات‌ها کناره‌گیری کند.

با کناره‌گیری وارن، ادامه رقابت‌های درون‌حزبی با حضور «برنی سندرز» و «جو بایدن» ادامه خواهد یافت.

سندرز پیش از این در چند ایالت پیشتاز رقابت‌ها بوده، اما در انتخابات موسوم به «سه‌شنبه بزرگ» که به طور همزمان در چند ایالت آمریکا برگزار شد، جو بایدن موفق به کسب بالاترین میزان رای شد.

«مایکل بلومبرگ»، نیز روز چهارشنبه انصراف خود را از رقابت‌های درون حزبی برای کسب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

شهردار سابق نیویورک این تصمیم را پس از کسب نتایج ضعیف در انتخابات درون‌حزبی «سه‌شنبه بزرگ» اتخاذ کرد. این میلیاردر سرشناس آمریکایی اعلام کرد که به نفع «جو بایدن» از انتخابات درون حزبی کناره‌گیری می‎کند.

سه‌شنبه بزرگ به سه‌شنبه‌ای در اواخر ماه فوریه یا اوایل مارسِ همان سالی که انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در آن برگزار خواهد شد، اطلاق می‌شود. در سه‌شنبه بزرگِ امسال که مصادف با سوم مارس (۱۳ اسفند) بود ایالت‌های بزرگ آمریکا به صورت همزمان اقدام به برگزاری انتخاباتِ درون‌حزبی برای رای دادن به نامزد‌های هر حزب کردند و به همین خاطر، اولین آزمون جدی برای سنجش میزان محبوبیت نامزد‌ها در سطح ملی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار