شکارچیان کبک وحشی دستگیر شدند

با حذف این حیوان از اکوسیستم ناخواسته و بدون علم و آگاهی خسارات جبران ناپذیری بر پیکره طبیعت وارد می‌شود.

شکارچیان کبک وحشی دستگیر شدندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، داود نورمحمدی رئیس اداره محیط زیست تربت حیدریه از دستگیری شکارچیان کبک وحشی در بخش بایگ تربت حیدریه خبرداد و گفت: برف نعمت الهی است و از این جهت باید خداوند را شاکر بود، اما متاسفانه به تبعیت از یک فرهنگ غلط، حالا همین برف بلای جان کبک‌های وحشی شده است.

او ادامه داد: بر اساس یک سنت غلط و دیرینه اهالی روستا‌های کوهستانی بعد از بارش برف به جای شکرگذاری به خاطر نزول این نعمت الهی، متاسفانه به صورت گروهی از پیر و جوان به بهانه تفریح و سرگرمی به دامنه کوه‌ها رفته و علاوه بر بر هم زدن آرامش اکوسیستم و حیوانات محیط زیست با روش‌های غیر انسانی و غیر اخلاقی و با استفاده از ضعف کبک وحشی در هنگام برف، اقدام به زنده گیری این موجود زیبا می‌کنند.

رئیس اداره محیط زیست تربت حیدریه گفت: با حذف این حیوان از اکوسیستم ناخواسته و بدون علم و آگاهی خسارات جبران ناپذیری بر پیکره طبیعت وارد می‌شود چرا که کبک وحشی در کنترل آفات، امراض و حشرات خصوصا از بین بردن سم غلات نقش کلیدی و موثری داشته و با حذف این پرنده، روستاییان عملا به افزایش امراض و حشرات در مزارع و باغات خود دامن می‌زنند.
 
نورمحمدی افزود: با وجود هشدار‌های قبلی به روستاییان توسط مأموران حفاظت محیط زیست و بخشداری‌ها، هنوز شاهد این اقدام ناشایست هستیم.

او تصریح کرد: در پی اخذ نیابت قضایی در بازرسی از منزل چهار نفر از اهالی یکی از روستا‌های بخش بایگ تربت حیدریه با همکاری پاسگاه انتظامی بخش بایگ تعداد یک قطعه تیهو و ۱۵ قطعه کبک زنده از یک منزل کشف و ضبط و افراد خاطی پس از تشکیل و تکمیل پرونده تحویل مقامات قضایی شهرستان شدند.

انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.