جشنواره ای با طعم آش های سنتی

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از برگزاری نهمین جشنواره زمستانی و پخت آش‌های سنتی در همدان خبر داد.

جشنواره ای با طعم آش های سنتی در همدانعلی خاکسار معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،از برگزاری جشنواره زمستانی و پخت آش‌های سنتی خبر داد و گفت: این جشنواره امروز در باغ نظری همدان برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه این جشنواره به شکل استانی برگزار می‌شود، افزود: ۲۰ شرکت کننده  استانی در قالب مسابقه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

خاکسار بیان کرد: امروز در این جشنواره پخت آش‌هایی که به ثبت ملی رسیده مد نظر است.

این مقام مسئول هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی آش‌های سنتی استان همدان که به ثبت ملی رسیده اند، اعلام کرد و ادامه داد: فرهنگ‌سازی استفاده از غذا‌های سنتی به علت غنی بودن ارزش غذایی و سلامت غذایی، سفره آرایی، پخت و تزئین کدو حلوایی وظهور استعداد‌های در خصوص طبخ آش در استان برگزار می‌شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اظهار داشت: برگزاری این جشنواره‌ها نشاط، شادابی و طراوت را در بین خانواده‌ها و مردم ایجاد می‌کند و علاوه بر آن به معرفی فرهنگ مردم و معرفی آش‌های سنتی استان کمک می‌کند.

خاکسار با اشاره به اینکه این مسابقه با داور‌ها و آشپز‌های مطرح استان انجام خواهد شد اضافه کرد: این جشنواره امروز از ساعت ۱۳ الی ۱۶ در باغ نظری و با حضور مردم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.