بر گزاری رویداد ایران باشکوه همزمان با جشنواره زمستانی در همدان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: رویداد ایران باشکوه همزمان با جشنواره زمستانی در حال برگزاری است.

بر گزاری رویداد ایران باشکوه همزمان با جشنواره زمستانی در همدانعلی خاکسار، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: این رویداد فرهنگی از ۴ بهمن آغاز شده و تا ۲۰ بهمن ادامه دارد.

او با بیان اینکه در این جشنواره برنامه‌های شاد و فرهنگی با محوریت توسعه گردشگری استان برگزار می‌شود افزود: در این جشنواره مسابقه آدم برفی، جنگ‌های شادی، پخت غذا‌های گرم، سوپ و آش، مسابقات اسکی، مجسمه‌های یخی و جشنواره کدو‌های تبل با همکاری شهردای، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و هتلداران و تور‌های گردشگری سراسر کشور برگزار می‌شود.

خاکسار افزود: رویداد ملی ایران باشکوه با هدف جذب گردشگر چینی بعد از توافق تابستان امسال و همزمان با سال نو چینی در ۸ استان کوهستانی و سرد سیر کشور برگزار می‌شود و استان همدان یکی از این استان هاست.

او با بیان اینکه گردشگران چینی بر اساس توافق انجام شده برای گردش و استفاده از ورزش‌های زمستانی وارد ایران می‌شوند ادامه داد: ما هیچ گونه نگرانی برای شیوع بیماری ویروسی کرونا در کشور با ورود این گردشگران نداریم و سلامت ان‌ها پیش از سفر تایید می‌شود.

در کشور چین سال نو با پدیدار شدن ماه در نخستین روز سال آغاز می‌شود و به همین علت گاه به آن سال نوی قمری نیز گفته می‌شود.

جشن سال نو در این کشور ۱۵ روز به طول می‌انجامد و با جشن فانوس پایان پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۰۸:۳۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
اگه واقعاً میخواهید برای چینی ها خوش رقصی کنید خوب مسؤلین گردشگری با خانواده محترم تشریف ببرن چین وجاذبه های استان همدان را برای دوستان جینی تعریف کنن واگه غیرت دارن دیگه برنگردند تا تکلیف این ویروس مشخص بشه... دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
فرید
۰۱:۴۰ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
همه دنیا دارن از چین که مرکز ویروس کرونا هست فرار میکنن