۲۲۰ شغل با صنعت ساختمان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در ارتباط هستند

مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری کرمانشاه گفت : ۲۲۰ شغل با صنعت ساختمان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در ارتباط هستند از همان نظام مهندسی گرفته تا رانندگان صنوف مختلف درگیر این قضیه می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،شهرام کهریزی مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری کرمانشاه گفت : به عنوان نماینده وزارت کشور از اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ (متشکل از نماینده وزارت کشور، وزارت دادگستری و شورای شهر) محسوب می‌شویم.

او گفت : قانون ماده ۱۰۰ در سال ۱۳۳۴ تصویب شده زمانی که ۲۶ درصد جمعیت شهر کرمانشاه شهرنشین و ۷۴ درصد روستایی بود این در حالی است که الان براساس آخرین سرشماری سال ۹۵ شرایط کاملا تغییر کرده و برعکس شده یعنی ۷۴ درصد شهرنشین و ۲۶ درصد روستایی هستند.

او گفت: به هر حال این قانون در سال ۳۴ وضع شده، البته اصلاحاتی در سال ۵۸ داشته که هم‌اکنون با توجه به وضعیت فعلی و نیاز‌های شهری باید در مجلس شورای اسلامی نسخه آن پیچیده و مورد تصویب قرار گیرد.

کهریزی جمعیت شهر کرمانشاه را براساس آخرین سرشماری سال ۹۵، یک میلیون و ۸۳ هزار و ۸۳۳ نفر اعلام کرد و گفت: کرمانشاه نهمین کلانشهر کشور است که باید برای نسل آینده نیز تصمیماتی بگیریم همین سبب می‌شود تا نسبت به ساخت‌وساز‌های شهری حساسیت و ظرافت خاصی داشته باشیم.

او با بیان اینکه شهر کرمانشاه یک بافت تاریخی، یک بافت میانی و یک بافت حاشیه‌ای دارد، گفت: شهر کرمانشاه با ۱۲۴ هکتار، مشکلات عدیده‌ای دارد ضمن اینکه در کمیسیون ماده ۱۰۰ با اعتقاد بر اینکه بحث ساخت و ساز باید انجام شود.

این مسؤول افزود: ۲۲۰ شغل با صنعت ساختمان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در ارتباط هستند از همان نظام مهندسی گرفته تا رانندگان صنوف مختلف درگیر این قضیه می‌شوند.

او گفت: مسئله اشتغال در استان کرمانشاه شرایط خاص خود را دارد، لذا کسانی که به صورت انبوه ساخت و ساز را انجام می‌دهند مطیع ضوابط و قوانین باشند و به مباحث و حریم‌های شهرنشینی تجاوز نکنند و به مباحثی که هست، قانع باشند.

کهریزی با بیان اینکه هر چه جلوتر می‌رویم مشکلاتی که در بحث‌های معماری و شهرنشینی مطرح است، کمتر و اصلاح می‌شود، گفت: کمیته‌ای چهارجانبه با حضور استانداری، شهرداری، سازمان نظام مهندسی و راه و شهرسازی ساخت و ساز‌های بخش خصوصی را بررسی و تصمیمات را اخذ و تصویب می‌کنند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار