تعمیر و تجهیز خانه های بهداشت و مرکز خدمات جامع سلامت در غرب اهواز

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز از تعمیر، تجهیز و راه اندازی 24 خانه بهداشت و مرکز خدمات جامع سلامت در حوزه مرکز بهداشت غرب اهواز خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: با توجه به سیل فروردین ۱۳۹۸ در حوزه کلانشهر اهواز، ۲۰ خانه بهداشت و ۳ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی با جمعیتی بالغ بر ۹۴ هزار نفر از روستاییان در منطقه غرب این کلانشهر تحت تاثیر سیل قرار گرفته و دچار آبگرفتگی شدند.

او بیان داشت: با توجه به اقدامات بسیار ارزشمند و پیگیری‌های بسیار خوبی که جهت حل مشکلات مناطق سیل زده در سطح دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت و همتی که در همکاران مرکز بهداشت غرب اهواز بوده است، توانستیم از شرکت ملی نفت ایران اعتبار بسیار خوبی جهت تعمیر و بازسازی این خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی کسب نماییم.

شریفی بیان کرد: با اقدامات انجام شده جهت ۲۰ خانه بهداشت و دو مرکز خدمات جامع سلامت روستایی که در مسیر‌های بخش مرکزی (ال‌هایی و الباجی) و (ام لطمیر و صفحه ۲) در مسیر بخش اسماعیلیه قرار دارد، اعتبار لازم کسب و ضمن برگزاری تشریفات مناقصه، بازسازی این مراکز و خانه‌های بهداشت به بهترین شکل ممکن در حال انجام است.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز اذعان داشت: یک کار بسیار خوب دیگر در این زمینه انجام شده علاوه بر بازسازی مراکز و خانه‌های بهداشت به بهترین شکل ممکن با رعایت اصول کمی و کیفی، جدیدترین تجهیزات پزشکی، بهترین تجهیزات اداری و ساختمانی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال خریداری شده است و این تجهیزات جهت انجام خدماتی است که با هدف ارتقاء سطح سلامت روستاییان باید صورت بگیرد و پس از اتمام تعمیرات به زودی در این خانه‌ها و مراکزبهداشت مستقر می‌شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: در این رابطه مبغلی در حدود ۴۰ الی ۵۰ میلیارد ریال هم هزینه‌های تعمیراتی لحاظ شده است که در مجموع با مبلغ بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و ان شاءالله تا یک تا ۲ هفته آینده این پروژه‌ها به پایان می‌رسند و خدمات بهداشتی درمانی با بهترین کیفیت ممکن در مناطق مذکور انجام خواهد شد.

مهرداد شریفی تصریح کرد: همچنین به منظور ارائه خدمات بهداشتی درمانی، نیروی‌های انسانی در کلیه مراکز و خانه‌های بهداشت موجود مستقر هستند و از نظر تامین منابع مالی مشکلی وجود ندارد و با این کار می‌توانیم شاخص‌های حوزه سلامت را ارتقاء بخشیم، طول عمر افراد را افزایش و بتوانیم از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر با همتی که در همکاران وجود دارد پیشگیری نماییم.

او افزود: من اعتقاد دارم مشتری درونی ما خود همکاران ما هستند که اگر امکانات و شرایط لازم برای آن‌ها فراهم و به آن‌ها اهمیت داده شود این همکاران به مشتری‌های بیرونی ما که مردم عزیز هستند، خدماتی قابل توجه و بهتر ارائه می‌دهند؛ لذا در همین رابطه در مرکز بهداشت غرب اهواز تمامی مراکز و خانه‌های بهداشت درحوزه تحت پوشش در شان همکاران و مردم بوده است و از این بابت هیچ نگرانی نداریم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.