در غرب اهواز انجام شد؛

پلمب بیش از ۱۵ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز از پلمب بیش از ۱۵ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در محدوده غرب این کلانشهر خبر داد.

مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: بیش از ۱۵ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در محدوده غرب اهواز از اول مهرماه تاکنون پلمب شدند.

او افزود: این مراکز و اماکن شامل؛ شیرینی فروشی، رستوران، آشپزخانه، فست فود، نانوایی، نان فانتزی، سوپرمارکت، آب شیرین کن، پیرایشگاه مردانه و آرایشگاه زنانه بوده اند که یا موازین بهداشتی را رعایت نکرده اند.

شریفی تصریح کرد: همچنین برخی از این اماکن در آنالیز مواد غذایی آن‌ها آلودگی میکروبی وجود داشته و یا از مواد افزودنی غیر مجاز از جمله رنگ‌های غیر مجاز و جوش شیرین در تولیدات خود استفاده نموده اند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز بیان داشت: در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی باید موازین بهداشت فردی، بهداشت وسایل و ابزار کار و بهداشت ساختمان رعایت شود که این اقدام مرکز بهداشت به منظور توجه و نظارت بیشتر بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و کنترل مواد غذایی انجام شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: بازرسان بهداشتی به صورت مستمر در کشیک‌های صبح و عصر نسبت به بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی اقدام و نطارت لازم بر امر تهیه و توزیع مواد غذایی خواهند داشت.

مهرداد شریفی در این خصوص به شهروندان توصیه نمود: از خرید موادغذایی از واحد‌های صنفی که مورد تایید مراکز و مقامات بهداشتی نیستند خودداری نمایند و درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در اصناف مواد غذایی بویژه اصناف حساس همچون رستوران ها، قنادی ها، فست فود‌ها ونان فانتزی و.. مراتب را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/گ

تخلفات بهداشتی علت پلمب رستوران‌ها

برچسب ها: بهداشت ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.