لزوم توجه به کیفیت نان و سلامت مصرف کنندگان

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز در بازدید از شرکت نان اکسین اندیمشک بر کیفیت نان وسلامت مصرف کنندگان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با همراهی مسئول و کارشناسان واحد بهداشت حرفه‌ای و واحد بهداشت محیط این مرکز از شرکت نان اکسین در مسیر جاده اهواز -اندیمشک بازدید نمود.

در این بازدید ضمن بررسی فرآیند خط تولید و روش تولید صنعتی نان بصورت بهداشتی از بخش‌های مختلف خط تولید از جمله؛ تولید نان حجیم و نیمه حجیم باگت، نان همبرگر و نان اسنک و پودر سوخاری بازدید شد.

شریفی در این بازدید در جمع مدیرعامل و کارشناسان شرکت و تیم همراه گفت: کشور ما از لحاظ مصرف سرانه نان یکی از پر مصرف‌ترین کشور‌های جهان است و با توجه به افزایش تولید موادغذایی بی کیفیت و نامطلوب توسط تولید کنندگان و سوء استفاده از نیاز‌های تغذیه‌ای مردم، به نظر می‌آید که اشاعه فرهنگ صحیح مصرف مواد غذایی و معرفی مواد غذایی مفید و بهداشتی با ارزش تغذیه این مناسب می‌تواند در ارتقای سطح آگاهی مصرف کنندگان و به تبع آن افزایش سلامت جامعه روند مطلوبی را ایجاد نماید و منجر به توجه ویژه مردم و مسئولان به این مهم شود.

او در ادامه بیان کرد: نان‌هایی که به صورت سنتی از طریق کارگاه‌های نان فانتزی تولید و بسته بندی می‌شود و در فروشگاه‌های مواد غذایی عرضه می‌گردد به دلیل بسته بندی آن‌ها به صورت گرم و استفاده نایلون از نظر بهداشتی غیر قابل مصرف هستند و امکان بروز بیماری‌های گوارشی را به همراه دارد.

دبیر شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اهواز با اشاره به اینکه وجود چنین صنایعی یک فرصت در استان محسوب می‌شود که هم می‌تواند سلامت مردم را تامین نماید و هم ایجاد اشتغال پایدار تضمین کند، اظهار داشت: مرکز بهداشت غرب اهواز این آمادگی را دارد که موضوع جمع آوری نان‌های سنتی غیر بهداشتی را در شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان مطرح نماید، چراکه امنیت غذایی و ایمنی غذا از واژه‌های مهم و کاربردی است که امروزه در اسناد توسعه‌ای به آن پرداخته شده است و برای تامین امنیت غذایی در هر نظام اجتماعی باید سازمان‌ها و نهاد‌ها با هم همکاری داشته باشند.

شریفی در پایان تصریح کرد: امنیت غذایی به دسترسی همه افراد یک جامعه، در تمام ادوار عمر به غذای کافی و سالم برای داشتن زندگی سالم و فعال گفته می‌شود.

انتهای پیام/گ

نظارت بر مراحل تهیه تا عرضه نان در بازار

برچسب ها: بهداشت ، امنیت غذایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.