برگزاری اجلاسیه ۱۴۱ شهید سادات خراسان جنوبی در بیرجند

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) استان در اجلاسیه شهدای سادات استان گفت:خراسان جنوبی ۱۴۱ شهید سادات تقدیم میهن اسلامی کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، سردار قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) استان در اجلاسیه شهدای سادات استان گفت: ۲۰ نفر از شهدای سادات عضو ارتش و نیروی انتطامی و بقیه عضو بسیج بودند.

بگفته او اجلاسیه شهدای سادات خراسان جنوبی اولین اجلاسیه در نوع خود است که با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر از سادات استان برگزار شده است.

فرمانده سپاه انصارالرضای خراسان جنوبی از سرداران و امیران شهید سید احمد رحیمی، شهید سید جلیل موسوی، شهید سید فقیر حسینی، شهید سید حسن میر رضوی و... از جمله شهدای سادات و شاخص استان نام برد.

سردار قاسمی افزود: برای عمل به آموزه‌های دین اسلام و ترویج تفکرات امام راحل و تأکیدات رهبرمعظم انقلاب برای پاسداشت خون‌های مطهر شهیدان مفتخریم در راه گرامیداشت یاد و نام و فداکاری‌های شهدا گام برداریم.

او گفت: از ۹ ماه قبل تاکنون فعالیت ستاد کنگره شهدای سادات استان در خراسان جنوبی آغازشده و در راستای آن ۱۲ یادواره شهرستانی و ۲۵ یادواره بخشی در سراسر استان برگزار شده است.

فرمانده سپاه انصارالرضای خراسان جنوبی همچنین با اشاره به ۱۹ دی ماه سالروز آغاز عملیات کربلای ۵ یا د و نام شهدای آن عملیات را گرامی داشت.

سردار قاسمی افزود: سادات خراسان جنوبی در ۱۵ روستا به صورت متمرکز حضور دارند و بر اساس سرشماری سال ۹۵ حدود ۴۰ هزار نفر سادات در استان وجود دارد.

او با قدردانی از حضور حماسی و پر شور مردم در مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی گفت: تلاش می‌کنیم که دومین کنگره ملی سادات را در سالگرد شهادت حضرت فاطمه (س) و سالگرد خاکسپاری شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در استان برگزار کنیم.

حجت الاسلام قاضی عسگر نماینده رهبری در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی همچنین در اجلاسیه شهدای سادات استان گفت : شهید زنده است و به مقامی می رسد که می تواند عظمت خدا را ببیند و درک کند و شهدا همنشین صالحان می شوند.

 قاضی عسگر نماینده رهبری افزود : شهدای شما عزیزان جایگاه والایی دارند و خداوند بالاترین نعمت ها را به آن ها می دهد.

او گفت : خانواده های شهدا مورد شفاعت شهیدان قرار می گیرند و به خاطر صبر و استقامتشان، خداوند به آن ها بشارت می دهد به بهترین ها.

حجت الاسلام قاضی عسگر نماینده رهبری  ادامه داد: شهید همنشین انبیا و صالحین می شود .خانواد های شهدا بخاطر صبرشان و مقاومتشان در برابر اینکه شهید دادن خداوند بهشان بشارت داده است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار