معرفی پنج شهرستان برتر به لحاظ عملکرد معین‌های اقتصادی

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: تاکنون پنج شهرستان درگز، رشتخوار، سبزوار، بینالود و تربت حیدریه بهترین عملکرد را به لحاظ معین‌های اقتصاد مقاومتی داشته‌اند.

معرفی پنج شهرستان برتر به لحاظ عملکرد معین‌های اقتصادیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  علی‌اکبر لبافی  دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: این ارزیابی و نتایج آن به استناد اطلاعاتی است که در سامانه اقدامات معین‌ها به ثبت رسیده و فرمانداران مربوطه نیز آن را تایید کرده‌اند.

او ادامه داد: در مجموع تاکنون ۶۲۴ پروژه کسب و کار توسط ۴۹ معین در ۲۶ شهرستان استان در سامانه ثبت شده است.

 دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: از مجموع ذکر شده، ۱۰۴ پروژه و فعالیت اقتصادی به تایید فرمانداران نرسیده و به طور مستقیم از کارتابل فرمانداری به معین‌ها عودت داده شده و ۱۱۷ پروژه و فعالیت اقتصادی نیز توسط فرمانداران تایید گردیده و پس از بررسی توسط گروه کارشناسی نهاد، به دلیل وجود نواقص به فرمانداران بازگردانده شده است.

لبافی افزود: ۹۶ فعالیت نیز در حال حاضر توسط فرمانداران تایید شده و در کارتابل نهاد قرار گرفته است تا بررسی نهایی بر روی آن‌ها انجام بگیرد. نهایتا ۱۶۵ فعالیت و کسب و کار نیز توسط گروه کارشناسی مذکور، تاییدات لازم را دریافت نموده و به عنوان سابقه معین تعریف شده‌اند.

او تصریح کرد: از مجموع ۶۲۴ کسب و کار ثبت شده، ۲۵ درصد در بخش صنعت، ۱۶ درصد بخش خدمات، ۱۴ درصد بخش کشاورزی و ۱۱ درصد در بخش گردشگری و صنایع دستی قرار دارند.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با بیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای ۶۲۴ طرح کسب و کار خرد، متوسط و بزرگ را ۳۷۸ میلیارد تومان است و گفت: ۱۶۵ فعالیت خرد و متوسطی که توسط گروه کارشناسی نهاد تایید شده‌اند، هزار و ۶۰۸ فرصت شلغی را ایجاد خواهند کرد. بر همین اساس تعداد کل فرصت‌های شغلی محقق شده براساس اعلام معین‌ها، تایید فرمانداران و البته بررسی گروه کارشناسی نهاد، ۸۲۴ مورد بوده است.

لبافی افزود: تاکنون ۸۷ حساب سپرده توسعه روستایی نیز توسط ۱۱ معین در سامانه مذبور ثبت شده که تعداد اعضای آن‌ها ۳ هزار و ۱۹۳ نفر برآورد می‌شود. گفته می‌شود مبلغ کل سرمایه‌گذاری صورت گرفته در آن نیز به ۲۹ میلیارد ریال می‌رسد.

او ادامه داد: از این میان، ۳۳ حساب سپرده روستایی هم به تایید گروه کارشناسی نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی رسیده که در مجموع یک هزار و ۱۸۸ عضو داشته و مبلغ ۲ هزار و ۸۴۵ میلیون ریال سرمایه‌گذاری برای آن انجام شده است. در کنار آن، ۲۶ حساب توسعه روستایی را نیز فرمانداران تایید کرده و در مرحله نهایی بررسی‌ها توسط نهاد قرار دارند.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار