مقاوم سازی نیمی از منازل روستایی استان قزوین

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: ۵۰ درصد واحد‌های روستایی تا کنون بازسازی و مقاوم سازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فرخزاد معاون عمرانی استاندار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۵۰ درصد واحد‌های روستایی تا کنون بازسازی و مقاوم سازی شده است، گفت: البته توزیع بازسازی‌ها یکسان نبوده به طوریکه این بازسای در آوج و آبگرم ۶۵ درصد و در الموت شرقی و غربی ۵۶ درصد بوده است.

فرخزاد افزود: بیشترین ساخت و ساز غیر مجاز استان؛ به تاکستان تعلق دارد و ۴۵ هکتار از زمین‌های شهر تاکستان در معرض ساخت و ساز غیر مجاز در حاشیه شهر قرار گرفته است.

*کمربندی سبز قزوین دارای مجوز است

معاون عمرانی استاندار: اجرای طرح کمربندی سبز قزوین دارای تمام مجوزات و تاییدات لازم از سوی آب منطقه‌ای است و علاوه بر آن مورد تایید شورای عالی معماری و شهرسازی ایران به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری در کشور است.

فرخ زاد همچنین خواستار افزایش ایمنی محور‌های مواصلاتی بیدستان و دسترسی آن به آزادراه شد.

او  درباره شریفیه هم گفت: راه و شهرسازی باید نسبت به آسفالت باند ۵ متری شمالی این شهر طبق دستور وزیر کشور، اقدام کند.

معاون استاندار با اشاره به برخی مشکلات ناحیه شهری مهرگان هم گفت: تمرکز فضا‌های آموزشی در مهرگان بار ترافیکی در برخی مناطق را زیاد و دسترسی به برخی مناطق دیگر را سخت کرده و باید برای توزیع مناسب فضا‌های آموزشی برنامه ریزی شود.

فرخزاد با تاکید بر موضوع رفع تصرفات اراضی در آبیک هم گفت: علاوه بر این مشکل دسترسی مناسب این شهر به آزادراه طبق مصوبات قبلی باید توسط راه و شهرسازی پیگیری شود؛ همچنین طرح آرامستان آبیک و ناحیه ۶ بین شهرک فردوس و آبیک باید بازنگری شود.

*شناسایی نقاط پر حادثه در استان قزوین

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری هم در این نشست گفت: ۲۲۴ نقطه حادثه خیز در استان قزوین شناسایی شده است.

به گفته مهدیخانی ، ۳۵ گسل زلزله در استان قزوین شناسایی شده که ۸ مورد از آن‌ها فعال است.

او افزود: تجاوز به حریم رودخانه‌ها یکی از عوامل مهم تلفات در سیل است که سعی شده اقداماتی در جهت آزادسازی حریم رودخانه‌ها انجام شود.

مهدیخانی با بیان اینکه آزادسازی اراضی رودخانه بیدستان در اولویت است، گفت: انتقال رودخانه غربی بیدستان به سمت رودخانه شرقی، موجب آزادسازی بخشی از اراضی منطقه می‌شود.

او افزود: مسیر رودخانه غربی به سمت شهر، در سال‌های گذشته به علت نبود بارندگی مسدود شده و در مسیل ساخت و ساز صورت گرفته است.

 مهدیخانی افزود: قرار است مسیر رودخانه غربی در شمال آزادراه به سمت شرق هدایت شود تا ساخت و ساز‌های مسیل در شهر بیدستان، دچار آسیب نشود.

او اضافه کرد: اجرای این طرح بر عهده آب منطقه ای، شهرداری و مدیریت بحران است که سهم مدیریت بحران برای آن در سال جاری ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

مدیرکل مدیریت بحران همچنین با اشاره به وجود ۱۷۰ مدرسه با جمعیت بیش از ۲۵۰ هزار دانش آموز در استان هم افزود: مانور زنگ ایمنی مدارس با همین هدف هر ساله برگزار می‌شود.

به گفته او،  تاکنون هزار و ۶۳۰ نفر با ۱۱ هزار نفر ساعت، آموزش ایمنی در برابر زلزله و حوادث طبیعی را دیده اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.