بهره برداری از سد لاستیکی با حضور وزیر نیرو

سد لاستیکی گالشکلام لنگرود امروز با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، وحید خرمی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از افتتاح سد لاستیکی گالشکلام لنگرود با ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو، ارسلان زارع استاندار گیلان و جمعی از مقامات محلی خبر داد.
او افزود: این سد با ارتفاع لاستیک ۲/۵ متر، طول تاج سر ریز لاستیک ۵۲/۵ متر و حجم مخزن ۲۸۰ هزار متر مکعب و حجم آب قابل تنظیم سالیانه ۱/۱ میلیون متر مکعب ساخته شد.
خرمی گفت: هدف از احداث سد لاستیکی گالشکلام بهبود سطح زیر کشت حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از شالیزار‌های منطقه، جلوگیری از تداخل آب شور دریا با آب شیرین رودخانه در فصول کم آب، ایجاد دریاچه مصنوعی برای گردشگری، ایجاد حوضچه مکش مناسب برای ایستگاه پمپاژ، تغذیه آب زیر زمینی، جمع آوری آب‌های زهکش مزارع و تثبیت بستر رودخانه و جلوگیری از کف کنی رودخانه است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان افزود: با توجه به نیاز مبرم به کنترل آب‌های سطحی در یک برنامه کوتاه مدت، این شرکت به ساخت ۱۱ سد لاستیکی اقدام کرد که تا کنون ۳ سد دهنه سر آستانه اشرفیه، پهلوان بست لنگرود و باغبانان در شهرستان فومن به بهره برداری رسید.
پویش ملی # هرهفته_الف_ب_ایران، برای افتتاح و شروع عملیات اجرایی طرح‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق است از مهر امسال آغاز و تا پایان سال ادامه دارد.
در این پویش قرار است ۲۲۷ طرح با ۳۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در ۳۱ استان افتتاح شود.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.