چین: آماده تقویت روابط با بروکسل برای تضمین ثبات جهانی هستیم

وزیر امور خارجه چین گفت این کشور آماده است همکاری خود را با اتحادیه اروپا افزایش دهد تا روابط دوجانبه هرچه بیشتر جهت تضمین ثبات جهانی تقویت شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، امروز گفت این کشور آماده است با بروکسل همکاری کند تا روابط دو جانبه هرچه بیشتر تقویت و ثبات جهانی تضمین شود، زیرا چین و اتحادیه اروپا دشمن و یا رقیب یکدیگر نیستند.

وانگ در مصاحبه پایان سال خود که در وب‌سایت رسمی وزارت خارجه این کشور منتشر شده در این خصوص گفت: «ما (چین و اتحادیه اروپا) شریک هستیم و نه رقیب؛ دوست هستیم و نه دشمن. سال آینده چهل و پنجمین سال روابط دیپلماتیک میان چین و اروپاست. چین آماده است تا مبادلات سطح بالا با اروپا را تقویت کند تا مشارکت استراتژیک جامع چین-اتحادیه اروپا را به یک سطح جدید برساند.»

بنا به گفته وانگ، چین و اروپا در صورت همکاری می‌توانند ثبات بیشتری را برای کل جهان فراهم کنند. او همچنین افزود در سال جاری روابط چین-اتحادیه اروپا پربار بوده است.

در اوایل دسامبر، وزیر امور خارجه چین از کشور‌ها اروپایی خواست تا در میان افزایش همکاری‌های خوب اقتصادی و سود سرمایه‌گذاری کار بر روی توافق تجاری آزاد با چین را آغاز کنند. او سال ۲۰۱۹ را برای روابط دو طرف پربار توصیف کرد و گفت پکن اروپا را شریک و همکار مهم خود می‌پندارد و در دستورکار دیپلماتیک خود آن را در اولویت قرار داده است.

وانگ در ادامه مصاحبه آخر سال خود به توافق اخیر چین با آمریکا در مذاکرات تجاری اشاره کرد و گفت این توافق نشان می‌دهد که «وقتی دو طرف حسن نیت داشته باشند، همکاری کنند و در یک سطح با یکدیگر ارتباط برقرار کنند همیشه می‌توان برای هر موضوعی که بر سر راه قرار گیرد یک راه حل پیدا کرد.»

در اوایل ماه دسامبر، واشنگتن و پکن به عنوان بخشی از یک توافق تجاری بزرگ دو جانبه به توافقی دست یافتند که فاز اول معاهده تجاری نامیده می‌شود. انتظار می‌رود این توافق نامه در اوایل ژانویه به امضا برسد و به پایان دادن به بخشی از جنگ تجاری طولانی مدت میان آمریکا و چین که موجب اعمال صد‌ها میلیارد دلار تعرفه برای کالا‌های تولیدی دو طرف شده بود کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار