ترامپ: «خیلی زود» توافق تجاری با چین امضاء می‌شود

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد واشنگتن و پکن «خیلی زود» توافق تجاری را یا همان چیزی که فاز اول معاهده تجاری نامیده می‌شود، امضا خواهند کرد.

ترامپ: «خیلی زود» توافق تجاری با چین امضاء می‌شودبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته اعلام کرد توافق بخش اول مذاکرات تجاری میان این کشور و پکن به زودی امضا می‌شود.

رئیس‌جمهور آمریکا که در فلوریدا سخن می‌گفت، در این خصوص اظهار کرد: «در این مذاکرات تجاری به موفقیت دست یافتیم و خیلی زود آن را امضا خواهیم کرد.»

بخش اول مذاکرات واشنگتن-پکن اوایل ماه جاری میلادی به منظور پایان دادن به چندین ماه جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان اعلام شد جنگی که سبب متزلزل شدن بازار‌ها و کند شدن رشد اقتصاد جهانی شده است.

براساس این توافق، آمریکا توافق کرد در ازاء افزایش چشمگیر خرید چین از محصولات آمریکایی تعرفه‌های محصولات چینی را کاهش دهد.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، نیز هفته گذشته گفته بود این توافق در اوایل ماه ژانویه امضاء خواهد شد. او گفت سند توافق ۸۶ صفحه‌ای بین دو کشور ترجمه شده است، اما در حال حاضر کار‌هایی برای اصلاحات فنی بر روی آن دارد صورت می‌گیرد.

بر اساس این توافق، تعرفه واردات آن دسته از کالا‌های چینی که به بیش از ۵۰ درصد، افزایش یافته بود، تعلیق می‌شود و همزمان دستور افزایش تعرفه کالا‌های چینی که قرار بود از روز یکشنبه اجرایی شود، لغو می‌شود. در مقابل، پکن موافقت کرده است که طی دو سال آینده، علاوه بر میزان خرید سال ۲۰۱۷، حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار کالا‌ها و خدمات بیشتری از ایالات متحده خریداری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار