معافیت‌های جدید چین برای تعرفه واردات از آمریکا

چین امروز از فهرست جدیدی از معافیت‌های تعرفه بر واردات شش محصول شیمیایی و نفتی آمریکا رونمایی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، چین امروز از فهرست جدیدی از معافیت‌های تعرفه بر واردات شش محصول شیمیایی و نفتی آمریکا رونمایی کرد.

این اقدام چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که دو کشور در مورد فاز اول توافق تجاری به نتیجه رسیدند.

بنا بر اعلام وزارت دارایی چین، این معافیت‌ها یک ساله خواهد بود و از ۲۶ دسامبر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

این معافیت از تعرفه بر چهار محصول شیمیایی نظیر پلی اتیلن متالوسن با چگالی بالا و درجه ویژه‌ای از پلی اتیلن با چگالی کم و نیز فرآورده‌های تصفیه شده نفتی، اعمال می‌شود.

چین و آمریکا، روز دوازدهم دسامبر (۲۱ آذر)، پس از یک سال و نیم جنگ تجاری تمام عیار و ماه‌ها مذاکرات فشرده، در مورد «فاز اول» توافق تجاری به نتیجه رسیدند تا «نبرد تعرفه‌ها» شاهد یک آتش‌بس باشد.

بر اساس این توافق، تعرفه واردات آن دسته از کالا‌های چینی که به بیش از ۵۰ درصد، افزایش یافته بود، تعلیق می‌شود و همزمان دستور افزایش تعرفه کالا‌های چینی که قرار بود از روز یکشنبه اجرایی شود، لغو می‌شود. در مقابل، پکن موافقت کرده است که طی دو سال آینده، علاوه بر میزان خرید سال ۲۰۱۷، حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار کالا‌ها و خدمات بیشتری از ایالات متحده خریداری کند.

بنا بر گزارش رویترز، سند توافق ۸۶ صفحه‌ای بین دو کشور، قرار است در هفته اول ماه ژانویه توسط مذاکره کنندگان اصلی دو کشور امضا شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار