آمریکا طرح‌های انرژی روسیه را هدف قرار می‌دهد

دو مقام ارشد دولتی آمریکا اعلام کردند در پی ناکامی این کشور در توقف پروژه نورد استریم ۲، برنامه‌های انرژی دیگر روسیه هدف قرار می‌گیرد.

آمریکا دیگر طرح‌های انرژی روسیه را هدف قرار می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دو مقام ارشد دولتی آمریکا اعتراف کردند که تلاش‌های چند ساله برای توقف پروژه خطوط لوله نورد استریم ۲ روسیه با شکست مواجه شد و اکنون مقامات واشنگتن پروژه های انرژی دیگر مسکو را هدف قرار می‌دهند.

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از این دو مقام دولتی گزارش داد آمریکا اهرم محدودی برای توقف تکمیل پروژه خط لوله نورد استریم ۲ برای انتقال گاز از روسیه به اروپای شرقی از طریق دریای بالتیک و عبور از اوکراین در اختیار داشت. یکی از این مقامات آمریکایی با اشاره به تصویب تحریم‌ها علیه پروژه نورد استریم در مجلس سنا اعلام کرد این تحریم‌ها برای تاثیرگذاری بر روی این پروژه بسیار دیرهنگام بوده است. این مقام آمریکایی خاطرنشان کرد واشنگتن تلاش خواهد کرد تا پروژه های انرژی دیگر مسکو را از طریق اعمال هزینه بر آن‌ها هدف قرار دهد.

مجلس سنای آمریکا روز گذشته بودجه ۷۸۸ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۰ میلادی پنتاگون را به تصویب رساند که این لایحه بودجه در بردارنده تحریم‌هایی علیه پروژه «نورد استریم ۲» میان روسیه و آلمان است. بودجه ۲۰۲۰ پنتاگون شامل طرحی است که بر اساس آن تمامی شرکت‌های درگیر در این پروژه خط لوله گاز میان روسیه و آلمان مشمول تحریم‌های آمریکا خواهند شد. نورد استریم ۲ امکان انتقال گاز از روسیه به آلمان را فراهم می‌کند و مجری اصلی آن «گازپروم»، غول نفتی روسیه است.

وزارت دارایی آلمان در واکنش به نهایی شدن تحریم‌های آمریکا علیه پروژه گازی نورد استریم اعلام کرد برلین آماده مقابله با این تحریم هاست. این تحریم‌ها که اتحادیه اروپا آن‌ها را محکوم کرده، شرکت‌های مشارکت کننده در احداث این خط لوله را هدف گرفته است. کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) روز چهارشنبه در واکنش به تصویب تحریم‌های آمریکا علیه خط لوله گاز «نورد استریم ۲» از سوی کنگره این کشور، اعلام کرد این پروژه تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار