تصویب طرح تحریم سوریه، روسیه و ایران در سنای آمریکا

سنای آمریکا طرح متمم لایحه بودجه دفاعی آمریکا برای سال آینده میلادی را تصویب کرد و در این میان تحریم سوریه، روسیه و ایران در برنامه پنتاگون قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ان‌پی‌ار، طرح دولت آمریکا برای تحریم مضاعف بر ایران، روسیه و روسیه، مورد قبول کنگره قرار گرفت و روز چهارشنبه تصویب شد.

کنگره همچنین به صورت همزمان بودجه ۷۳۸ میلیارد دلاری وزارت دفاع را تصویب کرد.

طرح وزارت دفاع آمریکا برای اعمال تحریم‌های بیشتر با ۸۶ رأی موافق و ۶ رأی مخالف به تصویب مجلس سنا رسید. این لایحه شامل قوانینی است که به دولت آمریکا اجازه می‌دهد طی شش ماه آینده تحریم‌هایی را علیه مقامات دولت سوریه، رهبران نظامی و غیرنظامیان سوریه اعمال کند.

این تحریم‌ها می‌تواند به صورت جدی اقتصاد سوریه را تحت تاثیر قرار دهد. تحریم‌های آمریکا شامل شرکت‌های خارجی فعال در حوزه نفتی و هواپیمایی می‌شود. همچنین گروه‌هایی که در قالب طرح‌های توسعه‌محور اقدام به کمک‌های مالی به سوریه کرده‌اند، با تحریم مواجه می‌شوند.

در سری جدید تحریم‌ها علیه سوریه، گروه‌هایی که با ارتش سوریه همکاری دارند، مورد تحریم قرار خواهند گرفت. هر شرکتی که به هر نحوی در فرآیند بازسازی سوریه شرکت کند، هدف تحریم است.

بنابر اعلام روزنامه واشنگتن‌پست، این طرح به عنوان متمم به لایحه بودجه دفاعی ۲۰۲۰  آمریکا اضافه شده است.

اکنون این مصوبه برای عملیاتی شدن نیازمند امضای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکاست. انتظار می‌رود ترامپ طی روز‌های آینده این مصوبه را امضاء کند.

گفتنی است، دونالد ترامپ خود در مناظرات انتخاباتی اعتراف کرده بود که اوباما و کلینتون، داعش را بوجود آوردند. گروه تروریستی داعش که دست‌پرورده آمریکا بود، با مقاومت مردم سوریه روبرو شد و شکست خورد. اکنون آمریکایی‌ها به دنبال به راه انداختن جنگ اقتصادی علیه سوریه هستند تا بدین ترتیب بتوانند به زعم خود محور مقاومت را تضعیف کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار