تلفیق بودجه پنتاگون با تحریم؛

تصویب تحریم‌ علیه طرح نورد استریم ۲ از سوی آمریکا

کنگره آمریکا بودجه ۲۰۲۰ پنتاگون که شامل تحریم‌هایی علیه پروژه گازی دوم نورد استریم میان روسیه و آلمان می‌شود را به تصویب رساند.

کنگره آمریکا تحریم‌ها علیه نورد استریم ۲ را تصویب کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس سنای آمریکا بودجه ۷۸۸ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۰ میلادی پنتاگون را به تصویب رساند که این لایحه بودجه در بردارنده تحریم‌هایی علیه پروژه «نورد استریم ۲» میان روسیه و آلمان است.

بودجه ۲۰۲۰ پنتاگون شامل طرحی است که بر اساس آن تمامی شرکت‌های درگیر در این پروژه خط لوله گاز میان روسیه و آلمان مشمول تحریم‌های آمریکا خواهند شد.

نورد استریم ۲ امکان انتقال گاز از روسیه به آلمان را فراهم می‌کند و مجری اصلی آن «گازپروم»، غول نفتی روسیه است.

علاوه بر گازپروم روسیه، ۵۰ درصد از هزینه این پروژه را ۵ شرکت اروپایی تامین می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

حدود ۹۰ درصد از این پروژه تکمیل شده و آغاز بهره برداری از آن سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

«قانون مجوز دفاع ملی ۲۰۲۰» آمریکا که شامل تحریم‌هایی علیه نورد استریم است، چند روز پیش در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسیده و سه شنبه شب نیز سنای آمریکا آن را به تصویب رساند.

آلمان که این پروژه را برای بخش انرژی خود بسیار ضروری می‌داند پیش از این نیز از مانع تراشی آمریکا در برابر اجرای آن به شدت انتقاد کرده بود.

هفته گذشته «هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان ضمن انتقاد از تلاش آمریکا برای متوقف کردن پروژه خط لوله گازی نورد استریم ۲، این اقدام واشنگتن را دخالت در سیاست‌های اروپا در زمینه انرژی توصیف کرد.

مقامات آلمان بارها  مداخله واشنگتن را مورد انتقاد قرار داده و در این باره هشدار داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار