شیراز میزبان همایش کشوری انتقال نوزادان

همایش کشوری انتقال نوزادان، به مدت دو روز در شیراز آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،محمد حیدرزاده رئیس اداره سلامت کودکان و نوزادان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استاندارد کردن خدمات در بخش NICU باعث افزایش بقای نوزادان نارس و کاهش میزان مرگ و میر نوزادان در کشور شده است.

او، بیان کرد: یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در استانداردکردن انتقال نوزادان، دانشگاه علوم پزشکی شیراز است و در این همایش برنامه جامع کشوری انتقال نوزادان تدوین می‌شود.

علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این همایش تصریح کرد: بر اساس شاخص‌های سیستم هر کشور، مراقبت از نوزادان و مادران مهم‌ترین شاخص‌هایی است که با آن وضعیت سلامت بهداشتی آن کشور را ارزیابی می‌کنند.

او، ادامه داد: مراقبت‌های مادر در دوران قبل از بارداری، حین بارداری و پس از زایمان، منجر به پرورش یک نوزاد و کودک سالم می‌شود که مراقبت‌های بهداشتی سطح مراقبت‌های سلامت جامعه را نشان می‌دهد.

اکبری با اشاره به گستردگی مراکز ارائه کننده خدمات سلامت در کشور به ویژه مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: لازمه یک سیستم مناسب انتقال نوزاد، آمبولانس مجهز به تجهیزات و تکنولوژی روز، نیروی انسانی آموزش دیده و متبحر و پزشکان حاذق است تا روند انتقال نوزاد از یک مرکز به مرکز دیگر، با کیفیت و مهارت مناسبی انجام شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: تیم سیاستگذاری سلامت دانشگاه در تلاش است تا بتوان تمام چرخه‌های انتقال نوزاد، مانند ناوگان بیماربری، نیروی انسانی درمانی، کیفیت خدمات تیم انتقال دهنده از مبدا تا مقصد، خدمات بیمارستان‌های مبدا و مقصد را تقویت کرد تا با این اقدام حیاتی، شاهد کاهش چشمگیر مرگ و میر نوزادان باشیم.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار