رئیس اداره امور دندانپزشکی معاون درمان وزارت بهداشت:

اجرای طرح عاری ازپوسیدگی دندان در مدارس

رئیس اداره امور دندانپزشکی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: طرح عاری از پوسیدگی دندان در سال جاری در تمامی مدارس کشور در حال اجرا است.

اجرای طرح عاری ازپوسیدگی دندان در مدارسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی صادقی در دهمین همایش ملی علمی کاربردی دندانپزشکی پارسه، اظهار داشت: استان‌ها بر اساس برنامه‌ای که وزارت بهداشت تدوین کرده است به طرح عاری از پوسیدگی دندان اضافه می‌شوند.

او بیان کرد: طرح مدارس عاری از پوسیدگی دندان ابتدا از استان اردبیل آغاز و سپس در مشهد و نیز به ترتیب بقیه استان‌ها زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

صادقی در مورد ارائه آمار پوسیدگی دندان در کشور، افزود: پوسیدگی دندان در بسیاری از اقشار جامعه وجود دارد و نیز براساس آمار ارائه شده از سوی اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ۳۵ درصد سنین ۱۲ ساله مشمول طرح عاری از پوسیدگی دندان بوده وعملیاتی شدن این طرح در سال‌های آینده شاهد عدم پوسیدگی دندان در مدارس هستیم.

رئیس اداره امور دندانپزشکی معاون درمان وزارت بهداشت بیان داشت: با توجه به طرح تحول سلامت دهان و دندان که از اواخر سال ۹۳ آغاز شده است همکاران معاونت بهداشتی تلاش‌های زیادی را در ارتقاء سلامت دهان و دندان به ویژه در جامعه، کودکان تا ۱۴ سال و مادران باردار اجرا شده است.

صادقی اضافه کرد: بر اساس پیمایشی که در سال ۹۵ انجام شد نسبت به پیمایش کشوری در سال ۹۱ شاخص‌های دندانپزشکی بهبود پیدا کرده است.

این مسؤول ادامه داد: ایجاد صندوق بیمه دندانپزشکی و نیز طرحی دیگر مبنی بر ارزی که برای تجهیزات و مواد دندانپزشکی تعلق می‌گیرد از ارز دولتی قطع شود و مابه التفاوت از طریق ارز آزاد در صندوق بیمه دندانپزشکی ذخیره شود وسپس افراد می‌توانند از طریق آورده خود بیمه دندانپزشکی شوند.

او در مورد اعتبار صندوق بیمه دندانپزشکی افزود: در سال گذشته ۳۰۰ میلیون میلیون دلارارز اختصاص یافته و در سال جاری نیز هرمقدار که پرداخت نشده از طریق مابه التفاوت ارزدولتی وآزاد را دولت با مصوبه مجلس به توانند صندوق بیمه دندانپزشکی را ایجاد کند و مابقی از طریق بیمه‌های تجاری و مردم با آورده شان می‌توانیم برای نخستین بار صندوق بیمه دندانپزشکی در کشور عملیاتی و اجرایی شود.

رئیس دهمین همایش دندانپزشکی علمی کاربردی پارسه در ادامه اظهارداشت: همایش علمی کاربردی دندانپزشکی پارسه ازبیستم تا بیست و دوم آذرماه ازطرف جامعه دانپزشکی ایران شعبه فارس به عنوان بزرگترین رویداد علمی و نمایشگاهی درحوزه دانپزشکی در جنوب کشور است.

مهدی فروزان‌فر بیان کرد: این همایش بعد از کنگره «اکسیدا» که همه ساله از طرف جامعه دندانپزشکی در ایران برگزاری می‌شود یکی از پربارترین از لحاظ تعداد شرکت کنندگان برپایه کارگاه‌های عملی برای تامین علمی و عملی دندانپزشکان در حال اجرا است.

او با اشاره به اینکه ارتقاء سطح علمی دانش دندانپزشکی، آشنایی با تازه‌های تجهیزات مواد در حوزه دندانپزشکی، برپایی نشست‌های علمی وصنفی مهم‌ترین اهداف همایش است، افزود: با تمام محدودیت‌های ارزی و تحریم‌ها که بر کشور تحمیل شده است، استقبال خوبی از سوی شرکت‌ها و نمایندگی‌های خارجی وداخلی در حوزه نمایشگاهی شده که همکاران می‌توانند نیاز‌های خود را در حوزه مواد و تجهیزات تامین کنند.

رئیس همایش دندانپزشکی تصریح کرد: حوزه رویداد و پیشگیری وبرپایی جشنواره سفیران سلامت دهان و دندان در قالب ۲ پکیچ بهداشتی با همکاری معاونت تربیت بدنی وسلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس و نیز معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز این همایش را با دیگر همایش‌ها متفاوت کرده است.

فروزان‌فر بیان داشت: جشنواره سفیران سلامت دهان و دندان در حاشیه برپایی دهمین همایش علمی کاربردی پارسه در روز‌های ۱۸ و ۱۹ آذرماه در تالارفرهنیگان شیراز با حضور هزارو ۵۰۰ دانش‌آموز از نواحی کم برخوردار برگزار شد و دراین همایش درمورد بهداشت و پیشگیری و نیز ترویج مسواک به دانش‌آموزان شرکت کننده آموزش داده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.