حضور رهبر حزب حاکم میانمار در دادگاه لاهه به اتهام نسل‌کشی اقلیت روهینگیا + تصاویر

«آنگ سان سوچی» رهبر حزب حاکم میانمار به منظور پاسخگویی به سوالات درباره کشتار اقلیت روهینگیا در دادگاه لاهه حاضر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگ سان سوچی، رهبر حزب حاکم میانمار، امروز (سه شنبه) در دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه) حاضر شد تا از عملکرد کشورش در خصوص مسائل پیرامون نسل‌کشی اقلیت روهینگیا دفاع کند.

او قرار است روز چهارشنبه در دیوان بین‌المللی دادگستری در این خصوص سخنرانی کند و انتظار می‌رود با تکرار تکذیب قتل عام و کشتار، این طور استدلال کند که عملیات نظامی مورد نظر، پاسخی مشروع به حملات نظامیان روهینگیا بوده است.

حضور آنگ سان سوچی در دادگاه جهانی+ تصاویر

این در حالی است که وزیر دادگستری گامبیا امروز سه‌شنبه از قضات دیوان بین‌المللی دادگستری- که در شهر لاهه هلند قرار دارد- خواست تا به منظور متوقف کردن نسل‌کشی اقلیت «روهینگیا» وارد عمل شوند.

«ابوبکر تامبادو» وزیر دادگستری گامبیا امروز در نطق آغازین خود در دیوان بین‌المللی دادگستری که به «دادگاه جهانی» نیز معروف است، گفت: تمام چیزی که گامبیا خواهان آن بوده، این است که شما به میانمار بگویید این کشتار بی معنی را متوقف کند.

حضور آنگ سان سوچی در دادگاه جهانی+ تصاویر

وی در ادامه افزود: (ما از آن‌ها می‌خواهیم) این اقدام وحشیانه که وجدان جمعی ما را شوکه کرده و همچنان ادامه دارد را متوقف کنند؛ می‌خواهیم این قتل عام مردم متوقف شود.

این پرونده، نخستین تلاش قانونی بین‌المللی برای کشاندن میانمار به پای میز عدالت بر سر پرونده قتل عام اقلیت روهینگیا در سال ۲۰۱۷ است. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که گامبیا در ۱۱ نوامبر، با محکوم کردن میانمار به نقض کنوانسیون ۱۹۴۸، خواهان رسیدگی دیوان بین‌المللی دادگستری به این پرونده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار