از سوی نماینده ولی فقیه در مازندران صورت گرفت؛

پیگیری اوضاع مناطق سیل زده تا دیدار با کارگران

نماینده ولی فقیه در مازندران از مناطق سیل‌زده گلوگاه بازدید کرد و سپس برای گفت و گو به جمع کارگران رفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز با حضور در منطقه سیل‌زده گلوگاه در شرق مازندران از نزدیک روند کمک‌رسانی و بازسازی این منطقه را مورد بررسی قرار داد.

او همچنین در این بازدید علاوه بر گفت و گو با مردم سیل زده در جریان مشکلات و نارسائی‌های آنان قرار گرفت.

پیگیری اوضاع مناطق سیل زده تا دیدار با کارگران

سیل هفته گذشته در شهرستان گلوگاه بنا به اعلام مدیرکل مدیریت بحران مازندران ۱۹۷ میلیارد خسارت به شرق مازندران برجای گذاشت؛ از این میزان خسارت ۱۵۷ میلیارد تومان در بخش زیرساخت، ۲۷ میلیارد تومان در بخش کشاورزی و ۱۳ میلیارد تومان در بخش مسکن بوده است.

لزوم مداومت و پایداری بر اصول و ارزش‌های معنوی

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه، در دیدار اعضای ستاد یادواره شهدای منطقه دودانگه ساری و جمعی از پیشکسوتان مازندرانی دفاع مقدس، گفت: انقلاب اسلامی محصول جهاد فکری و عملی امام راحل (ره) و جانفشانی مردم مؤمن و خداجوی کشورمان است و این نهال مبارک با خون فرزندان معنوی معمار کبیر انقلاب آبیاری و تناور شده است.

امام جمعه ساری پاسداری و صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی را رسالت خطیر نیرو‌های انقلابی و جوانان برومند و عاشق ارزش‌های معنوی دانست و افزود: تکریم و تجلیل دائمی شهیدان افتخارآفرین و ایثارگران دفاع مقدس نباید کمرنگ شود؛ چرا که این مهم از ضرورت‌های اساسی در پیگیری اهداف انقلاب به شمار می‌رود.

محمدی‌لائینی وجود رزمندگان و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در جامعه را مایه غرور و مباهات آحاد مردم دانست و گفت: انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت به نسل جوان و آینده ساز ایران اسلامی موجب واکسینه شدن انقلاب در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان و استحکام هر چه بیشتر پایه‌های نظام اسلامی می‌شود.

او با تأکید بر لزوم حمایت معنوی از کار‌های فاخر فرهنگی برای پراکندن عطر معنویت و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، پرداختن به این امور را جز وظایف لاینفک مسؤولان بخش‌های گوناگون دانست.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تقدیر از همت مسؤولان برگزاری یادواره‌های شهدا، بر لزوم تلاش مؤثر فرهنگی برای صیانت از فضای معنوی متأثر از این یادواره‌ها و جلوگیری از بروز برخی آسیب‌های احتمالی در روند اجرای آن‌ها تأکید کرد.

کارگران؛ موتور محرکه اقتصاد ملی

محمدی‌لائینی در ادامه نیز در دیدار جمعی از کارگران و اعضای اتحادیه خانه کارگر مازندران، کارگران را موتور محرکه اقتصاد ملی دانست و بر ضرورت توجه بیشتر مسؤولان به رفع مشکلات واحد‌های کارگری تأکید کرد.

او با تجلیل از اهتمام کارگران برای شکوفایی اقتصاد ملی و رهایی کشور از وابستگی‌های اقتصادی، گفت: تحقق رونق تولید و استقلال اقتصادی در گرو نقش‌آفرینی بیشتر کارگران در این عرصه است.

امام جمعه ساری افزود: کارگران در افزایش تولید واحد‌های اقتصادی و استحکام پایه صنعتی و تحقق استقلال اقتصادی تولید محور نقش کلیدی دارند.

محمدی‌لائینی با اشاره به مشکلات واحد‌های کارگری بر لزوم هم‌افزایی مسؤولان واحد‌های تولیدی و دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل و قوای مقننه و قضائیه برای حل بنیادین این مشکلات تأکید کرد.

او تلاش مذبوحانه دشمنان برای سوءاستفاده از مشکلات جامعه کارگری را یادآور شد و افزود: کارگران فهمیم و با اراده ایران اسلامی بار‌ها نشان دادند که دشمنان را در دست‌یابی به اهداف شوم خود ناکام می‌گذارند.

امام جمعه ساری پیگیری و حل مشکلات جامعه کارگری را از اهم وظایف مسؤولان اجرائی بر شمرد و خواستار همراهی تمامی بخش‌های تصمیم ساز و برنامه‌ریزان کشور برای رفع موانع رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار در بنگاه‌های اقتصادی شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.