در مراسم معارفه نماینده ولی فقیه در مازندران

لزوم توجه بیشتر دولت به مازندران

دولت اگرچه اعتباراتی مناسبی به مازندران اختصاص داده است، اما توسعه همه جانبه و رفع مشکلات استان نیاز به توجه ویژه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسین زادگان استاندار مازندران در مراسم معارفه نماینده ولی فقیه در مازندران با تشکر از عنایات مقام معظم رهبری به مازندران، گفت: توسعه و پیشرفت استان مورد توجه ویژه رهبر معظم انقلاب بوده است.

او با بیان اینکه ۵۰ میلیون جمعیت شناور هر ساله در مازندران هستند گفت: دولت در بودجه باید بیشتر به این موارد توجه کند.

حسین زادگان گفت: دولت ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکل پسماند مازندران اختصاص داده، اما نیاز به اعتبارات ویژه‌ای است.

استاندار مازندران مشکلات واحد‌های صنعتی، عقب نشینی ۶۰ متر ساحل دریا و مشکل پسماند را از جمله مشکلات فعلی استان اعلام کرد و گفت: موضوع پسماند موضوع حساسی است که توجه ویژه‌ای برای آن شود باید شود

او گفت: در اکثر پروژه‌های بزرگی که در مازندران بهره برداری شد اثری از تلاش‌های شبانه روزی آیت الله طبرسی برای توسعه استان وجود دارد.

استاندار ایجاد همدلی در بین مسئولان استان را از ویژگی‌های بارز شخصیتی آیت الله طبرسی اعلام کرد و گفت: اگرچه اختلافات همیشه در جریانات و سلایق سیاسی استان احساس می‌شد، اما با بستری که با تلاش‌های آیت الله طبرسی فراهم شده بود استان به وفاق و همدلی بیشتری رسیده بود.
 
او با بیان اینکه بیکاری در مازندران به ۹/۸ کاهش پیدا کرده است، گفت: جنگ سیاسی اقتصادی که دامن کشور را گرفته است و دشمن بدنبال شکاف بین نخبگان اداری و اجرایی است که سعی شد با منشور نانوشته بین دستگاه‌های اجرایی اولویت‌ها تعیین و وفاق جمعی ایجاد شود.

استاندار مازندران وفاق را تنها راه توسعه استان اعلام کرد و گفت: حجت الاسلام و المسلمین  لائینی مسئولیت سنگینی را در سخت‌ترین شرائط برعهده گرفتند که همه مجموعه دولت در راستای وظایف خود حتما کنار نماینده، ولی فقیه هستند.

حسین زادگان با بیان اینکه حجت الاسلام و المسلمین  لائینی با توجه به سابقه سیاسی و آشنایی کامل با موضوعات استان ابراز امیدواری کرد با وفاق و همدلی که از این پس بیشتر خواهد شد استان بیش از پیش به سمت توسعه پیش خواهد رفت.

مازندران جان نثار اهل بیت

حجت الاسلام قلی پور امام جمعه بابلسر به نمایندگی از ائمه جمعه استان در این مراسم با بیان اینکه سرزمین علوی مازندران اولین حکومت شیعی در طول تاریخ را شکل داد، افزود: مازندران در طول تاریخ نشان داد همواره برای اعتلای مذهب تشیع شکوهمندتر از گذشته گام برداشتند.

او افزود: مازندرانی‌ها گام اول انقلاب را با جان و دل درک کردند و در آزمون‌های بزرگی سربلند بودند.

قلی پور آیت الله طبرسی را شخصیت انقلابی دانست و گفت: وی ۴۰ سال امانت امام و رهبری را به دوش کشید.

امام جمعه بابلسر حجت الاسلام و المسلمین  لائینی را نیز وارث فقاهت و دانشمندی ساده زیست اعلام کرد و گفت: تقویت جریان‌های انقلابی در گام دوم وظیفه همه از جمله ائمه جمعه است.

لزوم بازنگری در انتقال آب دریای خزر

نانواکناری رئیس مجمع نمایندگان مازندران نیز در این آیین با بیان اینکه زباله و ورود شیرابه‌ها سبب انقراض آبزیان دریای خزر شده است،گفت: انتقال آب دریای خزر کبریت بر باروتی است که سبب  فجایع زیست محیطی در چندین استان خواهد شد و دولت باید در این خصوص تجدید نظر کند.

نانواکناری با بیان اینکه حجت الاسلام و المسلمین  لائینی فردی صاحب تقوی و برجستگی‌های اخلاقی بسیار است، افزود: نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در خدمت استان و نماینده جدید، ولی فقیه خواهند بود.
 
در حال تکمیل...
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.